Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-16, 13:27   #7
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Jag har alltid gillat att rita enda sen jag var mycket liten och ofta var det tåg jag ritade och med tiden blev det till att rita så ofta jag kunde ovh det blev ofta det, det var inte ovanligt att jag ritade flera teckningar i veckan. Med tiden blev det intressantare att rita vissa grejer än allt möjligt. Nu var det lastbilar som gällde och alltid Scania lastbilar av den typ som är föregångare till den nya R-serien som säljs nu.

Även bilar blev intressant och jag lärde mig att rita bilar, ett tag kunde jag rita många bilar rätt bra men framförallt saab 9-5 som fortfarande är den bil som jag idag kan rita hyffsat utan att kalkylera av den.
På tågsidan så har jag alltid gillat att rita järnvägsmiljöer jag finner extra intressanta som tex gamla SWB och en passage under en viadukt vid stäketsön, den finns inte kvar längre idag. En annan är en trång passage vid hudiksvall tror jag eller möjligtvis söderhamn. Finner de charmiga på något sätt.

I takt med att man började surfa på internet allt mer och upptäckte postvagnen och sedermera även detta forum mm så började intresset för att fota tåg att växa och gick till slut så långt att jag i julklapp julaftoon 2004 önskade mig min första egna kamera som är en HP r707 på 5mp och den var jag jättenöjd med då, i början gick det väl inget vidare att fota, de flesta bilderna blev inte bra eftersom att jag inte hade lärt mig konsten att fota riktigt ännu. När jag fick min första tågbild publicerad på en bildsida på nätet bildrallaren.com blev jag mycket glad vilket skedde någon gång på våren 2005.

Sedan dess har man utvecklats mer och mer och jag insåg att min digitala Hp kamera var rätt bristfällig på många sätt. Så lagom till min 18års dag den 20 mars 2006 dvs i år önskade jag mig en Pentax-Ist Dl efter att länge ha tittat på väldigt många kameror. Det var med stor glädje jag tod där i inne i södermalms fotobutik på götgatan tillsammans med pappa och fick min första systemkamera. I början var det tänkt att även pappa skulle låna kameran men det har inte hänt ännu. I början var det lite knepigt med systemkamera men jag vände mig fort och jag tycker nu att jag fotar hyffsat bra bilder, i allafall bättre än år 2005.

Tyvärr har jag nu mer och mer tappat intresset för ritning som en gång var som intressant även om jag ritar lite då och då...

Senast redigerad av Eric B den 2006-08-16 klockan 19:51.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat