Citat:
Ursprungligen postat av melin1971
Hur är banan att driva? alltså börjar minum spec för en dator att dyka upp. Så här fina banor brukar kräva sin dator.
|
Det är alldeles riktigt att det är tungdrivet. Förut hade jag en P4 3,2GHz med 1024 RAM och ett ATI Radeon 9800pro, men efter att jag blivit för noga i byggandet började det fort att lagga en massa, så då bytte jag till ett Nvidia GeForce 7800GTX-grafikkort och eftersom att det använde PCI-express så fick jag även byta moderkort och hela skiten

Det fick då bli 2048Mb RAM, 2st 0-raidade SATA-2 hårddiskar (för att kunna ladda spelet snabbare) och en AMD Athlon (San Diego) 3700+. Sen klockade jag upp allt en smula (Processorn till en motsvarande 4000+). Vilken fröjd det var att slänga upp alla grafikparametrar till Max i Trainz 2006 och se hur spelet bara flöt på utan hack och ryck
Jag har ju tänkt att släppa min bana när den blir lite större (Nu ca 3 mil bansträcka) och med tanke på att det tar tid att byga så kanske många har hunnit uppgradera sina burkar när den blir klar. Men sen behöver man ju heller inte ha alla reglage på max. Det går ju faktiskt att lira ändån.
mvh