![]() |
Tv:out funkar inte(x800xl)
Hej!
Jag ska kolla på film senare ikväll på tv:n då från datorn. Så jag testade nu att få det att funka men... Bild och ljud får jag men bilden är Svart-vit. Grafikkortet är ett: Asus x800xl 256 pci-e. Jag har projektor också och den funkar för på den har jag kollat på film med förut med detta grafikkort, så det är inte jätte viktigt att det löser sig idag (gärna idag:)) men jag orkar inte flytta projektorn från mitt rum till vardagsrumet ;) Vart kan man få bästa grafikkorts uppdateringar så kanske det löser sig via en uppdatering? Tack på förhand! |
Citat:
Kan även vara så att grafikkortet skickar ut S-Video men din tv inte klarar det heller. Har du kopplat via en övergång mellan s-video och SCART så är det en trolig felkälla. En del tv klarar s-video i scart, andra inte. Ibland får man även koppla om scart'en för detta. |
Hej!
Den skickar över pal. Och ja jag har s-viedo från datorn via en "övergång" som stitter som scart i tv:n.. |
Jag hade samma problem och tror jag ändra nån inställning på tv´n!???? Det var dock ett tag sen jag hade datorn kopplad till tv´n, så jag är inte säker på detta.
Sen har min tv två scart-uttag. Det ena funkar till datorn, men inte det andra. Varför vet jag inte???? |
Då har vi problemet där.
S-video till SCART övergång funkar bara om SCART:en i TVn kan ta emot s-video. Ofta är det bara vissa ingångar som kan det eller så hittar du någon inställning i tvns meny för att ställa om mellan RGB, S-video, composite, etc. Har du ingen s-video dinkontakt på tv'n? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48. |