![]() |
Tutorial för passagerartrafik
Hej alla !
Hittade till min stora glädje STW:s stationer, så nu skall det bli passagerar och post-trafik. Jag har efter att ha sökt igenom forumet fortfarande inte lyckats bli klar över hur jag får till: Passagerare på perrongerna (som "stiger på tåget") ? Hur får jag tåget att ta upp passagerare ? Finns det möjlighet att använda en perrong för två spår vid passagerar-trafik (dvs om jag har en perrong mellan två spår, tex Mellered på BHJ, måste jag anlägga en STW-station i varje spår då, eller hur hanteras detta ??). I ett inlägg läste jag om osynliga perronger och blir inte klok på vad/hur detta är och hur det fungerar. Jag tror att flera med mig har lite undringar runt hur denna helt enkelt vansinnigt roliga trafik hanteras och undrar nu om någon kunnig och vänlig person här på forumet skulle kunna författa en tutorial eller liknande runt detta. Mvh. Stefan |
Svar
STW:s stationer har osynliga passagerare.
Man kan alltså inte se dem. Varje spår på en station där man vill att passagerare ska "stiga på" måste ha en egen STW-Station. På Mellered blir det alltså 2st. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19. |