![]() |
Cosmonova Trains Inc
Idag har ETAB och NER blivit ett bolag som fått namnet Cosmonova Trains Inc (CT inc). Tillsammans med de uppköpta SGTK och Olis AB kommer CT Inc att köra alla sorters trafik. Vår nya hemsida nås via http://w1.500.telia.com/~u50025334/.
/Viktor Vice VD på CT Inc http://w1.500.telia.com/~u50025334/http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
- PRESSMEDDELANDE 2004.05.05 - STAB-koncernen hälsar som seden bjuder Cosmonova Trains Inc välkomna och lycka till. http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
<center>Pressmeddelande 10 maj 2004</center>
Idag beslutade delar av CT Inc´s styrelse att lånköpa en X12 för trafik mellan Solingen Ohligs och Wuppertal. - Detta är en del av våran lilla idesatsning säger vd´n Mohammad Mafiha. Om trafiken generar tillräckligt med pengar så fortsätter den annars så placerar vi våran X12 någon annanstans. Samt att vi har förlängt våra kontrakt gällande X9 mellan MG och Duisburg via Oberbarmen. /Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
Cosmonova Inc söker följande personalposter:
1 avdelningschef för godsavdelningen. 1 avdelningschef för resandeavdelningen. 1 revisor. 1 personalchef. 1 kontraktsansvarig. Lust å ha en av dom posterna? Maila oss på msom90@hotmail.com. /Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
<center>Pressmeddelande 17 maj 2004</center>
Pga att SVTTL inte kan låta oss hyrköpa mer än 2 saker till så kommer X12-motorvagnen som var tänkt att gå mellan Solingen O och Wuppertal att inte köpas in. Istället så kommer vi få Traffico´s fordon den 1 juni som inte kommer att omplaceras pga samma anledning. /Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
<center>Pressmeddelande 17 maj 2004 del 2</center>
Efter en del eftersökningar så har vi kommit i underfund med att vi har två tågsätt för mycket. Det ena var planerat att köras i Dejerudspendeln och det andra var tänkt i persontrafiken på NEJ. Fordonen vi talar om är en Y1 och 2 Rc3 samt 6 stycken 60-talsvagnar. Y1:an tänkte vi placera på linjen mellan Solingen O och Oberbarmen och Rc3 med vagnar tänkte vi placera i IC-trafiken Helsinghamn-Kvarndalen. Där har vi nu under dagen även placerat vårat tågsätt med 80-talsvagnar. Detta betyder att vi har en Rc3 över. Vi vet ännu inte om vi ska behålla den eller om vi ska sälja/hyra ut den. /Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
Hur kan man bara ha en massa tågset över? Är det samma tågset kan man flytta runt dom utan att bryta gällande kontrakt, men i detta specifika fallet hade mer fakta varit intressant... [:o)]
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
Samma fråga ställer sig NTB också.
För att få tåg över måste nästan gällande kontrakt brytas? |
Om man inte köper för många tåg innan man vet var de skall köra ja....
Har ni sett några konkreta kontraktsbrott så vill jag veta dessa direkt så jag får ta någon i örat...... [}:)] M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Om man sätter in tåg som tar mindre pass. än vad kontraktet visar är väl det ett kontraktbrott.
Nu är det så att NTB har försökt att kolla lite på vad som är gjort, men med alla dom omflytningar som är gjorda går det inte att få någon överblick. En sak har iallafall komit fram, det timmertåget från Nuess till kvarndalen som skulle gå med 2 T44. Kan omöjligt gå när man tagit en T44 till posten och inte kan vara tillbaka innan tåget från Nuess ska gå. Men som sagt det går inte att få någon riktig överblik på vad som går och inte går. Det enda som går att se är att CT Inc. får betalt för alla körningar, även om det inte går eller går med fel pass. antal, och naturligtvis för dom som går rätt. Hade det funnits en virituell domstol idag, hade NTB kräft en granskning och föreslaget ett näringstopp tills detta är klarlagt, men nu finns ju inte den........:( |
Vi granskar detta direkt. Tala bara om vilka kontrakt det gäller (numren på flikarna) så går vi igenom allt. Jag har över 50 kontrakt så det finns säkert fel och jag vill veta dessa.
M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Som jag sa innan går det inte att få någon överblick.
Har räknat till nästan 30 ändringar, sen orka jag inte längre. |
Citat:
/Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
Citat:
/Viktor Vice VD på CT Inc http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
<center>Pressmeddelande 21 maj 2004</center>
Måndag vecka 27 så startar vi med våran IC-trafik mellan Helsinghamn och Kvarndalen på allvar. 5 dagliga avgångar tur och retur. Tidtabeller i .pdf-format kommer ut inom en snar framtid för dom IC-tågen. Redan idag så finns tabellerna 77 och 78 ute (Kvarndalen-Dejerud, Nedanby-Ekeberg). CT Inc har även beslutat att sälja all sin godstrafik utom cementtåget mellan Lennep och Neuss Hafen samt vårat Mg-lok. Vi vet inte vad som händer med godstågen som är i f.d NER´s regi säger vd Mohammad Mafiha. /Mohammad, VD på CT Inc. http://w1.500.telia.com/~u50025334/ http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009