![]() |
Filändelser som kommit som bilagor i mail...
Hej!
Jag har fått ca 5 mail idag som det står att man på ett eller annat sätt ska bedöma...:( Bilagan som man ska bedöma heter: *.s Skickar med en bild på senaste mailet: http://www.e-buzz.net/forum/attachments/1009191548.jpg --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Koncernen |
.scr är skärmsläckare men jag skulle ej ha öppnat den då det kan innehålla virus eller något annat skadligt.
//MVH John |
Det är ett virusmail du fått.
Jag känner igen ämnesraden som just är känd för att vara "virusmail" /Fredrik Forumvärd |
Utan att ens titta mer än på mailet så kan jag garantera till 100% att det där är virus.
jag tycker verkligen du ska göra 1-2 virusscanningar direkt. Outlook är känt för sina 5000 buggar virusmakare kodar efter, använd ett annat mailprogram, liknande The Bat (www.ritlabs.com) eller se till att du har extremt feta antivirusprogram. // Håkan I can see clearly now, the brain is gone... |
Citat:
Viruset byter bland annat ut sig själv mot scandisk.exe och skapar en massa exe-filer där den slumpar fram namn. Tipset är det vanliga i dom här sammanhangen, uppdatera antivirusprogrammet så skall det klara Ganda. (Ganda upptäcktes 17/3.) /Bosse |
Fick ett likadant, fast med avsändare härifrån (obs inte nicket den här gången).
Läste texten och kände igen det från någon månad tillbaks, fanns även fler val i ämnesraden. Verkar skickas till de flesta tågforum´s adresser. Robban |
Det enda skumma jag fått i min mejl är avsaknaden av mejl... 1-5st/dygn bara senaste veckan mot normala 30-80....
Inga virus och inget bifogat... men så kollar jag aldrig konstiga mejl heller |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47. |