![]() |
Nynäsbanan på gott och ont
1 bifogad(e) fil(er)
Har dammat av den gamla Nynäsbanan (SNJ, Älvsjö-Nynäshamn, drygt fem mil lång). Det blev en överraskning, mest beroende på kort minne.
Jag började bygga i Trainz 2010 men flyttade över den till TANE, A New Eera, SP 4, där den befinner sig nu. Nynäsbanan är ett kooperativt bygge med tunga inslag av Lan (assets 99,9%), Jgloket (signalerna) och Bengan (DEM-spåret). Jag, Nisse, är ”byggmästaren”. SNJ kommer aldrig in i TRS 19 eftersom eftersom den bygger på olika egenskaper mellan Tane och TRS 19. Ytterst handlar skillnaden om svensktskapade objekt och N3v:s inbyggda objekt. Provkörning med AI-tåg gav mindre trevliga inslag. Tågen låstes fast vid varja vägskydd. Dessa fick identifieras ett och ett – en operation som krävde tålamod med ständiga omstarter. Samtliga trilskande vägskydd är mer eller mindre utrotade. Jag anade en konflikt mellan våra vägskydd och banans enda inbyggda objekt; Road. Nu fungerar banan AI-mässigt i båda riktningarna. Ett annat problem var att spåret fylldes med Lans Skogsdungar/Blandskog, men som i stort sett åtgärdats. Därmed kan nyskapandet av Nynäsbanan starta på allvar. Härliga timmar väntar. Men...: … efter en natts vila uppstod Nynäsbanan i TRS 19 – dock på gott och ont, vagnar i ett rullande tågsätt försvann plötsligt, hastighetstavlorna fungerade inte – och det värsta; ingen cursor. Den bifogade bilden visar ett nödvändigt uppehåll vid station Handen. Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009