![]() |
Problem med MUMA
Hej!
Jag har nyligen laddat ner OpenRails och installerat MUMA (från Banbyggarnas hemsida). När jag ska starta rutten i huvudmenyn så finns det inga alternativ i "Starting at" och "Heading to". Detta gör att det inte går att starta rutten. Är det någon som har en lösning? En till fråga: Hur installerar jag NewRoads och X- tracks i OpenRails. Det står att dessa program krävs för att rutten ska fungera. Tack på förhand |
OpenRails kräver ännu MSTS, så du installerar Xtracks och Newroads som vanligt. Låter som att rutten saknar en path att köra. Du får skapa en i MSTS Activity Editor.
|
Jag har MSTS installerat på datorn med av någon anledning fungerar inte programmet. Jag har testat andra rutter i OpenRails och de fungerar.
Vad är MSTS Activity Editor och hur öppnar jag den? Jag kör Windows 8. |
Activity Editor startar du via startmenyn - Microsoft Games - Train Simulator. Om du googlar eller söker på forumet om hur man skapar en path så finns det mycket information och bra guider.
|
Hej!
Jag uppskattar din hjälp men som sagt så kör jag Windows 8. Det finns alltså ingen sådan start-meny. |
Aha. Har aldrig använt Windows 8 så vet inte hur det ser ut där. Hoppas någon annan kan förklara! :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:20. |