![]() |
STWs Stationshus ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som gjordes 2002 och väl fortfarande håller måttet. I vanlig ordning har jag ändå gett mig in på att försöka utveckla dom! (flåt STW).
Jag hade tänkt mig 3 stationer, liten, mellan och stor i sommar och vinterversioner. Tänkt mig ett minimerat passagerarstöd och den lilla med 1 spår, mellan med 2 spår och stor med 3 spår. Har börjat med att stycka upp och pilla på de som fanns. Det finns mycket man kan göra - utvecka mesherna, transparenta fönster, 3D med inredning, fungerande klocka m.m.m.m. Vi får se vad det blir av detta: |
Station Stor ...
1 bifogad(e) fil(er)
... var lättmurad:
|
En idé vore ju möjligen att ta bort dem där plattformarna? :) Tycker egentligen att dem tyvärr är lite ivägen vid vissa tillfällen...
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Kul annars, att du har gett dig på emges gamla stationshus och börjat frächa upp dom.:tumme_upp: Tänk att dom har 13 år på nacken. EDIT: Stationstaket över stationsnamnet. Tycker att det ser ut som om takpannorna har fått sig en böj. Har taket samma vinkel, som dom andra taken på sidan om? EDIT IGEN: En bild på vad jag menar. |
Rätt Bengan ...
... mittaket skall mappas om efter tänjning. Men va fn, Rom byggdes inte på en dag!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Dom här stationerna fanns och finns utefter f d BJ-spåret. Vet hur de ser ut inuti. F n använder jag mig konsekvent av dom här stationerna (minus snö, förstås) i bygget av Nynäsbanan. Nisse |
Jag hade ju tänkt ge stationerna passagerarstöd, men det är kanske viktigare att ta bort plattformarna ? Passagerarstöd kan man ju ordna själv t.ex. med AJS grejor. Jag kan ju ersätta platformen med en husgrund och trappor så kan man sänka/höja som man vill ? Det ger ju friare placeringsmöjligheter.
|
Det vore utmärkt, LAn. Kan dessutom nämna att jag har fått in stationerna i TANE utan problem. De är dessutom utrustade med No name-skylt.
Nisse |
Så här ...
1 bifogad(e) fil(er)
... kan det bli:
stationen hamnar med marknivån där de svarta axlarna går in men går då att höja 2m och sänka 1m. Detta är praktiskt om stationen står på ojämn mark: |
Citat:
|
Citat:
Nisse |
personligen tycker jag det vore snyggt med en stor på framsidan mot spåren och en mindre på varje sida...
|
Citat:
Nisse |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Du Nisse,
... de där stationsskyltarna du snacka om, har du mer info, bilder på dom, m.m.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36. |