![]()  | 
	
		
 Intressanta iaktagelser i Wollsjö 
		
		
			5 bifogad(e) fil(er) 
		
		Lade händerna på ett Godsmagasin från VR, Inglewood Goodsshed bara för att se vad som går att göra med modern textureringsteknik (= .tbumbtex och .tbumbenv) och erfarenheten blir att på lite håll der ut som vilken "flat"-texturerad kåk som helst, men om man går väldigt nära så framträder normalmappningen tydligt och är naturligtvis väldigt elegant, men? 
	Har man nån glädje av detta i en tågsimulator :confused: Det kostar mycket datorkraft och skall man nu börja "kasta skuggor" på allting så tar det väl musten ur alla äldre datorer :oskyldig:  | 
		
 Visst - det är jättekul med höga och jätteskarpa texturer, men vad är det egentligen bra för? Ska vi in i huset eller nåt? :rolleyes: Nu är det ju visserligen så att jag föredrar att sitta i loket eller så på nåt räcke utanför det, andra kanske tycker annorlunda, såklart :) (dock föredrar jag att ta bilder utifrån, men är ju inte helt nödvändigt med en ultaHDsupertextur då :visslar: Det du använt dig av hittills duger alldeles utmärkt! 
	 | 
		
 Citat: 
	
 För övrigt, väldigt snygga detaljer på detta lan. Men jag förstod inte det där med skuggor - inte skuggar väl Trainz objekten själv ännu? Det är väl en sak som det talas om i kickstartern??  | 
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
	
	© Svenska 3D-Tåg 2001-2009