![]() |
Månadens simulatorbild septemer
Nu får jag ursäkta att tävlingen har blivit försenad denna gång. Den skulle egentligen ha inletts förra helgen, men jag har haft så fullt upp att jag har glömt det... Vi kör nu istället!
Som vanligt får alla ställa upp med ett bidrag var, bilden får vara tagen i valfri simulator/rutt etc, den får inte vara redigerad i efterhand och vi kör temafritt eftersom det verkar vara populärast. Nu hoppas vi på många fina bidrag! Omröstningen börjar om en vecka, dvs söndagen den 29e! :) |
1 bifogad(e) fil(er)
Höstkväll i Öxnered!
|
Får man komma med lite förslag kanske..? :) Eftersom det kan ta tid att få ihop en bild, man kanske inte hinner på en vecka (jobb, skola mm), vore det inte bättre att börja tex. en fredag (v1), och låta bidragen komma in Fredag-Söndag v1, och hela v2, och på måndagen v3 kan man börja rösta tills nästa fredag då nästa månads tävling börjar? Då har man två helger på sig att få ihop en bild. Nu förstår jag dock om man inte har lust att sitta här en fredagskväll och lägga en tävling ;) Men det vara bara ett förslag!
Nåja - ska bidra också såklart, och hoppas andra hoppar på! http://img5.imageshack.us/img5/5559/iaf5.jpg Ett mittlinjen-tåg i någon av Norrlands skogar :) |
1 bifogad(e) fil(er)
En dagsfärsk bild av DEM-byggetÅmÅJ - bandelen Åmål-Svanskog-Kättilsbyn- och en synnerligen besvärlig slutspurt från Hallanda upp till Kättilsbyn. Här spårade DEM-kartan ut fullständigt och förvandlade naturen till två 15 meter höga trappsteg och en lutning på drygt 100 promille. Berget på bilden är i alla fall tämligen korrekt återgivet. Bandelen är unik så tillvida att inget persontåg och godståg trafikerat banan - blott en ombyggd Fiat-buss med järnvägshjul.
Här testar LAns och Korvtigers Y6 10 promille uppåt. Nisse |
Mitt bidrag...
1 bifogad(e) fil(er)
ett tågset från "bruntågseran".. närmar sig stationsområdet...
|
http://i1125.photobucket.com/albums/...ps75c32fa3.png
Nils Dacke som 8307 från Vimmerby i riktning mot Hultsfred, Berga och slutligen Kalmar. Här synlig strax utanför Vimmerby vid en obevakad plankorsning! Hoppas bilden faller er i smaken! :) |
En dag kvar att lämna in sitt bidrag! :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
T44:an kopplar ihop med timmer-vagnarna för växling!
|
1 bifogad(e) fil(er)
Morgontåget från Glasgow till London rullar in till Carlisle... :)
|
Då är det dags att rösta! Som vanligt får ni rösta på ett eller två bidrag men inte på ert eget. Omröstningen stänger nästa söndag då en vinnare utses! :)
|
Sista chansen att rösta! :)
|
Då är röstningen avslutad, och så här blev resultatet:
1:a plats: Totte, 14 röster 2:a plats: Granders, 9 röster 3:e plats: Adde, 7 röster 4:e plats: Stina, 6 röster 5:e plats: Nils Blid, 4 röster 6:e plats: Jockes, 3 röster 7:e plats: Bönan, 1 röst Så ett stort grattis till Totte som vann denna gång, och vi andra får hoppas på bättre lycka nästa gång! :) |
Tack alla som röstade på min bild! :tumupp:
|
Stort grattis Totte! :) :tumme_upp:
|
Tackar!:tumupp:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:12. |