![]() |
Hjälp att installera mods!
Tjenare, är ny här på forumet och undrar hur man installerar mods till Trainz 2009?
Är otroligt tacksam för svar! |
Kom igen! Nån?!
|
Vad menar du med mods? :) Pratar dom om lok m.m.?
|
Citat:
|
Hmm ...
... T43,
om du slänger ut en fråga får du någ förklara vad det rör sig om! Vi som har hållit på med Trainz i över 10 år vet kanske inte ens vad "mods" är! "Kom igen!" T43, bollen ligger hos dig att förklara! Motsatsen till "mods" var "raggare" när jag var ung! Så T43, berätta vad mods är så kanske du får svar! |
Mod=Modification=modifiering Du öppnar content manager. Sedan trycker du på "file" och väljer "import Content. Efter det väljer du mappen du lagt dom ned laddade filerna i. Sedan öppnar du trainz och använder det du har laddat ner:tumme_upp: hoppas detta hjälpte:) |
Jag växte upp på 50-tal, snudd på 40-talet. Mods är, som LAn skriver, motsatsen till raggare. För att förtydliga. Raggare är en person som tillhör en viss motorburen subkultur eller, för att förtydliga, ägnar sig åt en alternativ livsstil. Mods var - och är - en subkultur (se ovan), som influerades av modetrender och amerikansk musik.
Vist kan man hävda att vi trainzare är bärare av subkultur. Men att dra in en subkultur i en installation verkar väl lite väl häftigt. Nisse |
Mods är i detta sammanhang den utrikiska förkortade formen av modifikationer i plural.
En allmänt accepterad term för användarskapat material i alla andra spel och mjukvaror annat än just tåg- och flygsimulatorer. (Det vi skulle kalla "content") Hoppas det hjälper till med terminologin:) |
Det är bra att vi har utrett detta. Ingen skam över T43.
Och Nils... Citat:
|
Jag vill inte lägga mig i, men..Kanske ett svar på frågan om Mods: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...highlight=mods
|
Citat:
Språket förändras fort i svengelskans hemland! Förkortningarna frodas som ogräs! "U 2 r n it", Totte :Fnissa: Vad skall vi göra, Nisse och Svenolov? Terminalvården nästa, eller? :ide: |
Citat:
Modifications = Mods Assets = Ass ... fyll gärna på listan så vi Ldre hanger med! |
T43: När du ändå är i farten så gå in i Trainz/Allmänt, femte posten, så hittar du "Starthjälp för nya...".
Förvisso är manualen lite nattstånden (gammal) men en hel del tips finns i den. Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11. |