Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Koppla till och från lok+vagnar (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33357)

TURKÖP 2012-10-04 14:57

Koppla till och från lok+vagnar

Klara inte av att koppla av + till vagnar när jag ska växla tackar på förhand

legotrainzman 2012-10-04 16:29

Att koppla till vagnar är bara att backa mot dom.

Nils Blid 2012-10-04 18:56

Du har väl installerat STL-koppel? Första posten i Downloads.

Nisse

lan 2012-10-04 20:13

TURKÖP,
Nisses råd skall du inte bry dig om, detta har inget med STL-koppel att göra. Koppla ihop är bara att köra/backa sakta mot det man vill koppla till. Att koppla från gör man genom att klicka på avkopplingssymbolen i verktygsfälter nere till höger och sen på det koppel man vill lossa. Sen kör man iväg med den del av tåget där loket är. Prova!

Nils Blid 2012-10-04 21:54

1 bifogad(e) fil(er)
Turkop: Du behöver nog ha lite mer på fötterna för att ta dig fram i Train-världen.

Gå in till femte posten under under Allmänt om Trainz och läs Starthjälp för nya. Du får dessutom en pdf-fil av mig om TRS 2006 på svenska. Den är tillämplig i senare versioner av Trainz.

Nisse

baloo406 2012-10-05 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 268540)
TURKÖP,
Att koppla från gör man genom att klicka på avkopplingssymbolen i verktygsfälter nere till höger och sen på det koppel man vill lossa. Sen kör man iväg med den del av tåget där loket är. Prova!

Eller kan du använda "Ctrl+D" på tangentbordet, fungerar också.

TURKÖP 2012-10-05 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 268549)
Turkop: Du behöver nog ha lite mer på fötterna för att ta dig fram i Train-världen.

Gå in till femte posten under under Allmänt om Trainz och läs Starthjälp för nya. Du får dessutom en pdf-fil av mig om TRS 2006 på svenska. Den är tillämplig i senare versioner av Trainz.

Nisse

Hej Nisse tack för filen på svenska den bästa Bibel jag fått erkänner att jag behövde lite mer på benen nu kan jag plugga på det bästa tips jag fått TACKSAM mvh TURKÖP:applad:

Nils Blid 2012-10-05 23:00

Det är bra Turköp - plugga är viktigt men glöm inte körningen. Och har du frågor så kom igen.

Nisse

TURKÖP 2012-10-20 11:56

Ny fråga

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 268596)
Det är bra Turköp - plugga är viktigt men glöm inte körningen. Och har du frågor så kom igen.

Nisse

Hej Nils kommer igen kan jag få persolig kontakt eller är detta inte tillåtet tel eller dyligt eller är det mot reglerna skulla vara bra Mvh TURKÖP

Bengan 2012-10-20 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av TURKÖP (Inlägg 269211)
Hej Nils kommer igen kan jag få persolig kontakt eller är detta inte tillåtet tel eller dyligt eller är det mot reglerna skulla vara bra Mvh TURKÖP

Om du klickar på Nisses namn i den vänstra spalten, så kan du skicka ett PM till honom och utbyta email-adress m.m.

Nils Blid 2012-10-20 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 269212)
Om du klickar på Nisses namn i den vänstra spalten, så kan du skicka ett PM till honom och utbyta email-adress m.m.

Så jobbar vi i allmänhet här i Forum - ett väl fungerande och bra system. Epostadresser kan man byta enligt överenskommelse.

Nisse

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.