![]() |
Hämtat Dem-Data
Hej!
Jag hämtade dem-data och jag undrar nu hur gör jag med HGT-filen? Var placerar man filen i? Det är MSTS. Tacksam för svar! |
Hej! Det finns en guide på engelska här: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=240&t=24507
Eftersom du redan har filerna går du direkt till steg 2. Du kommer att behöva 2 program, DEMEX och 3DEM.:) |
3DEM går inte använda till win7 för 3DEM är inte uppdaterad till. Suck!
Finns det annat förslag? |
Det var synd, jag vet tyvärr inte eftersom jag använder XP fortfarande. Hoppas någon annan vet!
|
Hej!
Tack för ni läste tråden. Vi glömmer den här nu. |
Testa att kör programmet som administratör och i kompatibilitetsläge! Förhoppningsvis fungerar det då. :)
|
Hej Totte!
Jag kör bara med programmet DEMEX om jag ska göra terräng till MSTS - på min gamla XP-dator. Tyvärr fungerar inte det heller till Windows 7, precis som 3DEM. Har testat nyss, olika kompatibilitetslägen. :vetej: Om du inte har programmet, och ändå vill testa om du kan få det att fungera, finns det här |
Citat:
|
Det kan ju vara olika beroende på vilken version av Win. 7 man har, det finns ju Home, Professional och Ultimate. :)
|
Ingen Demex accepterades av Win7..
Demex första version är skadligt för datorn. Finns det nå´t annat program som accepteras av Win7? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hur gör jag? Hur hittar man regg?
|
Du har nog tagit fel version. Du ska ta den som heter demex setup151.exe.:)
|
Och vart ska jag placera dem i?
|
Det spelar ingen roll. Bara installera till valfri mapp på hårddisken.:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Får inte det att funka!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:03. |