![]() |
Miljötänk....Hur tar du dig till jobbet..?
Miljötänk..Hur tar du dig till jobbet..?
Är nog priviligerad vad det gäller transport till jobbet.. skönt att glida förbi bilköerna nere vid Jordbron i Jönköping.. mellan 7.30-8.00.. cyklar året runt.. med undantag för stora snömängder... |
Cykla vore bra, motion behöver jag :rolleyes: Men tyvärr bor jag ute på landet, med branta backar på vägen till Skolan. Så bussen är enda alternativet. Fast åker hellre buss än med bil, miljön ska man tänka på! :)
|
Cykel till skolan varje dag, är dock inte längre än 1,5 km. Cyklar i princip året runt, det enda som brukar hindra mig är när våren börjar göra sig påmind och det blir alltför halt för cykling...:rolleyes:
|
Jag försöker tänka grönt så jag åker kommunalt istället för bil. :)
16 år gammal Scania Dieselbuss som spyr ut svart rök vid varje pådrag och måste varva motorn vid stillastående för att hålla lufttrycket. Som allra mest är vi 3-4 personer på bussen... :oskyldig: |
Jag åker bil i omkring 98 fall av 100, kommunikationerna är ganska dåliga här ute på landet nattetid och jag har 4,5 mil till jobbet enkel väg.
I våras gick min bil sönder två gånger, jag fick cykla en mil från nattbussen och det var inte trevligt (mycket backig väg). Det gick bra ett par nätter men sedan fick det bli taxi. |
Jag tar min moppe :P
|
Jag går till skolan (ca 15 minuter) och kör bil till extrajobbet som lastbilschaufför i Linköping (ca 3 mil, mest motorväg). Nu har jag praktik som lokförare i Linköping och tar pendeltåget eller bilen beroende på vilken tid på dygnet jag börjar/slutar. Det är många tidiga pass, och då har inte pendeltågen satt igång än.
|
Pendeltåg, tunnelbana och sedan Etanol/ Biogasbuss!
|
Elcykel! :grin:
|
Åker i princip alltid bil till jobbet. När jag har ett jobb alltså.
Som lastbilschaufför i Norrland, har man sällan något annat val. Ofta börjar/slutar man tider där bussarna inte går, sen brukar arbetsplatserna oftast ligga långt från närmaste busshållplats... |
Jag går eller åker buss, beroende på vilket av mina två hem jag befinner mig i. :)
|
Promenad eller taxi till depåerna. Annars är det mellan eller sluthytt som gäller. :)
|
Gång till bussen, sedan buss.
|
En omväg åker jag till mitt jobb för att slippa en jobbig uppförsbacke:
Tub 13 till Zinkensdamm, sedan möter jag en god arbetskamrat och vi åker gemensamt tub 14 till Hägerstensåsen, detta upprepas: Måndag-Fredag varje morgon ganska exakt: 08:05 börjar denna harang varje vardag. Mvh Johnny |
Åker buss. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51. |