Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tillbakadragen!!! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30690)

lan 2011-08-14 23:32

Tillbakadragen!!!

Jag har beslutat dra mig tillbaks från allt vad Trainz heter tills vidare. Kanske tar upp det nån gång men just nu är det stopp - finito - basta!

Men ni kan ju jobba vidare på nåt av det jag lämnat efter mig?

Adjö!

lenfas 2011-08-14 23:37

Tråkigt att höra Lan. Du har varit en inspirationskälla. Hoppas du kommer tillbaka efter en välförtjänt viloperiod.

GBSF 2011-08-15 00:16

Mycket synd. Hoppas du kommer tillbaka någon gång!

Bengan 2011-08-15 08:34

Aj då, detta känns inte bra för oss andra.:(
Men vad har det med saken att göra, det viktigaste är att du själv ska trivas och må bra.

Har haft den där känslan själv, många gånger och undrat vad man håller på med. Speciellt när man höll på med TRS2006 och den förbannade cmp, hängde sig stup i kvarten.

Men då dök en gube upp, i en liten lådda (nämner inga namn;)) från nästan ingenstans. Han hade gjort lite material till GSJ i TRS2004 och för ett par år sedan, då svackan var som störst för mig. Så började det, att ramla in en massa byggnader från Säröbanan + en massa andra stationer och material. Som väckte känslan för Trainz till liv igen, hos mig. Denna gube, hade tyvärr tappat bort bromsen och for fram, som en tornado i den Svenska Trainz-världen. Som vi inte har upplevt, sen SP3 eller UTC tid. Han spottade ut vagnar och lok, hit och dit. Så att man var och är, fortfarande alldeles snurrig i huvudet av. Hade inte detta dykt upp, så hade jag nog kastat in handduken igen. Då TS2009 kom, sedan TS2010 och nu TS2012. Då iallafall jag, blir sur och förbannad. Då man köper ett spel och förväntar sig, att det ska hålla några år till, med lite uppdateringar istället för en massa nya versioner.

Så hade inte dina prylar dykt upp och nu det svenska signalpaketet, så hade nog Trainz också varit dött för mig. Kommer själv, att kämpa på ett tag till i TS2010, nu när signalpaketet har kommit + allt ditt material.

Håller tummen, att du får tillbaka suget för Trainz, efter lite vila Lennart. För det behöver du nog ha, för det känns som om du många gånger, har jobbat 30 timmar om dygnet och man har förundrats hur du hinner med allt.

henrik645 2011-08-15 09:02

Synd! Hoppas du kommer tillbaka någon gång!

Rc611 2011-08-15 09:18

Tråkigt att höra!
Hoppas du kommer tillbaks.

ekankal 2011-08-15 13:18

Oj, nu for hjärtat upp i halsgropen, det var ingen rolig läsning, Lennart.
Hoppas bara att det är ett "tillfälligt avbrott", för annars kommer nog det här (Trainz-) forumet att tappa ännu mer fart.
Skulle tro att du ensam, är en av dom största inspirationskällorna för alla oss Trainzare, med allt vad du har åstadkommit i objektväg,
och även en av dom största kunskapskällorna, när det gäller byggande av såväl "vanligt" material, som av nya inovationer av alla de slag.
Och att du dessutom har glimten i ögat, med div. småroliga inlägg i dina komentarer, gör dej även till en glädjekälla.

Har full förståelse för att du kan behöva lite ledighet/ombyte från allt Trainzande, med tanke på vilka mängder av grejor du har producerat,
och i vilket tempo dessutom (om nu avbrottet beror på det), för det kanske behövs lite vila för att kunna ladda om batterierna.

Har även full förståelse om det är så att gnistan håller på att slockna lite grann, på grund av utebliven respons för allt du gör/har gjort.

Det du (och Korven, svenolov, plus några till) har åstadkommit, förtjänar ju egentligen spaltmeter med beröm.

Nu får man bara be en stilla bön, att ditt avbrott blir kortast möjligt, och det är jag nog inte ensam om att önska.

andreas_92 2011-08-15 15:28

Tråkigt att höra Lan!
Alltid kul att följa dina byggen! Med dina småroliga kommentarer i dina inlägg!
Även om, jag inte alltid kommenterar/givit respons så uppskattar jag det du gör, du gör ett fantastiskt jobb och man blir alltid lika förvånad varje gång hur du kan bygga så fort men ändå så bra!

Hoppas du kommer tillbaks, men isf innan dess och tills dess villa upp dig!!
Man önskar ju att detta blir ett kortvarigt avbrott, men ta den tid du behöver.

lan 2011-08-15 18:00

Tack för alla vänliga ord!!!

Det värmer,
anledningen till "Time-outen" är att vi fått sjukdomsproblem i familjen som kräver mycket av min tid just nu, men när det är över får jag väl säga som "Röda Nejlikan = The Scarlet Pumpernickel": I'll always be back!

Egonrow 2011-08-15 18:15

Det är mycket tråkigt att läsa Lennart men jag och alla andra vet att familjen måste gå före vilket vi alla förstår! Jag personligen hoppas att alla diverse problem och motgångar upphör att vara fortast möjligast då vi som människor måste må bra.
Jag hoppas även att allt löser sig för dig och din familj på ett sätt som gör att alla finner välstånd och behag i tillvaron!

Med all respekt!
/Emil

Bengan 2011-08-15 18:27

Helt rätt beslut Lennart.
Finns faktiskt viktigare saker än Trainz och en sådan sak, är familjen.

Gick själv igenom en tung period i våras, då f.d. svärsonen gick bort, bara 37 år gammal. Även om inte våran relation var den bästa, så kändes det tungt, då han var så pass ung. Än värre, var det. När min favoritkatt av tre, fick avlivas en månad senare efter 15 år i huset. Sen svängde det om och man blev farfar på riktigt, istället för att vara plastgubbe åt sambons barnbarn.

Så jag hoppas, att det svänger om. Lika snabbt för dig, från det negativa, till det positiva i familjen snarast och detta önskar jag inte, enbart av egoistiska tankar för att mer material ska dyka upp. Utan för att allt, ska lösa sig inom familjen för er.

Hobo 2011-08-15 18:36

Den röda arga gubben, fick mig absolut att tro att du var förbannad på något, men så var inte fallet. jag har hållit på för lite, för att ha en bred bild av ditt arbete, men förstår på alla andra allt du gjort.

Jag kan bara säga att det är viktigt att varva sina kvällar med olika sysselsättning bakom datorn, och att även trains, kräver semester som alla andra "spel". Det är lätt att snöa in, och sedan lätt att tröttna. Lagom doser av allt är bäst.

Allt har sin tid, brukar jag säga, så även spelandet. Hoppas det ordnar sig hemma, och att du finner det roligt att komma igen. för en sak kan jag säga, spelveteran som jag är, med tusentals spel bakom mig sedan 1979. Sällan har jag upplevt en sådan komplett skaparglädje, som i trainz. Sällan har jag varit med om att på ett så givande sätt få utlopp för mina konstnärliga sidor som i trainz.

Trainz är inte ett spel, det är en upplevelse.

torpet 2011-08-15 20:04

Det var ett mycket tråkigt besked. Kände mig plötsligt oerhört nedstämd och då är jag ändå en sån som i detta sammanhang bara "tar" och inte ger något igen. Undrade om skälet kunde ha en koppling till den relativt ringa uppskattning som allt detta konstverkande trots allt får. Kände sympati med det, även om det var trist. Har dock full förståelse för att eftersom detta görs helt frivilligt är det också upp till den enskilde att besluta om hur mycket tid och arbete man vill ge denna något märkliga konstart. Din förklaring gav det hela en, enligt min uppfattning, ett mycket tydligt ljus.

Men - tack för allt fantastiskt som du åstadkommit till denna vår Trainz-värld och med en förhoppning om att de privata bekymren ordnar sig på bästa sätt. Från min horisont är du mycket välkommen åter när och om du får möjlighet och vilja att återknyta kontakten med Trainz.

/Olle

lan 2011-08-15 20:33

Tack än en gång för alla trösterika ord! Det hjälper, och jag kommer nog tillbaks vad det lider, men kan inte lova när, just nu.

bjornl 2011-08-15 21:00

Hej LAn

När jag kom tillbaks till datorn och såg jag din post och blev uppriktigt ledsen och orolig. Du är den byggare som jag har som idol och du har alltid ett positivt tillrop till oss andra.

Men det finns viktigare saker än Trainz och jag kan bara hoppas att allt löser sig till det bästa med familjesituationen.
Jag tänker på dig och hoppas att allt går bra….

och att du får ny lust att bygga dina fina modeller vad det lider.

Björn

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.