![]() |
Med hösten i busken [Bild]
En bild från Malmköping, när jag var lite utelåst... :rolleyes: Men då roar man sig ju med att fotografera lite fåglar och sånt! :)
http://img178.imageshack.us/img178/9830/mg6811.jpg Hoppas höstbilden uppskattas, //Jocke! :) |
Höstbusken
Underbar, inför vintern längtan till våren.
|
Citat:
|
Höstbusken
Visst tyckte jag om vintern och vintersporter när jag var yngre men utförsåkning och andra skidsporter som backhoppning har sitt pris. På sextiotalet höll man på med bland annat något som idag kan jämföras med freestyle och landningarna gick inte alltid som tänkt vare sig där eller i backhoppningen men kul hade man men stel och blåslagen blev man. Vig och tålig krävdes att man var och även ganska mycket dumhet när man släppte allt när man var i Gällivare på Dundret och kastade sig ut i störtloppsbacken. Även där gick det inte alltid så bra, men kul var det också. Vid fyrtiofem började jag cykla mountainbike och även där gick det inte alltid åt rätt håll, men kul hade man. Har även cyklat landsvägscykel under sjuttiotalet, Det var inte heller riskfritt för bilister förstår inte att man kan cykla åttio nittio km/tim i nedförsbackar och kör om och svänger åt höger mitt framför en med ofta ganska givet resultat men det kunde bli mellan 3500-4000mil om året så det var också kul.
Idag är jag 61år med knäprotes på höger sida, två skruvar i vänster fot, en spik i vänster axel, Knäckt näsa, trasig höger armbåge och sämre än halvdöv på vänster öra pga en dykskada men kul har jag haft. Nuför tiden njuter jag inte så mycket av vintrarna men för dom gör ont men vill inte vara utan dem för de är ändå den enligt mig bästa årstiden för jag har haft kul Stickanw |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:24. |