Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jobbiga fel ( går att åter gärda)? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26809)

GBGtram 2010-06-05 18:48

Jobbiga fel ( går att åter gärda)?

2 bifogad(e) fil(er)
Hej, Spårvägarn här från PT GBG som de flesta vet nu.. :grin:
Jag börjar närma mig slutet på spårvagnsrutten och kommer att se till att den proffsiga, otroligt lika Göteborgs Central kommer att ingå i ett nåt projekt på PT GBG , PT GBG: Tågnätet i Väst.? Så då kommer GBGs Central att bli en stor knutpunkt men har ett problem , inget allvarligt men ganska jobbigt, alla vet väl vad glitch är / galp typ Dator kan inte grafikera upp området pga mkt objekt, spår eller nåt? kan man ändra detta så man slipper glitcerna i Tr2009? De "laggar inte men glichar när man kör så i nån sekund kör man " på ..inget.. ganska jobbigt.. beror detta på datorn eller några inställningar i trainz..? Visar bilder på detta..( de är fullt av spår mm ( de som är tomt kommer upp efter ett par sekunder eller så måste man " flytta sig närmare för att de ska komma upp)

Henrik L 2010-06-05 20:47

Det kan bero på att du valt det där spåret..
Använd dom svenska spåren istället.

marmar 2010-06-05 20:56

Jag tror inte att det är spåren. Jag har samma problem med GBG vol:1

leoj 2010-06-05 21:00

nja, inte spåret.. Ett annat spår skulle iofs vara lättare för datorn.

Men skulle tro att din dator är för dålig
Svårt att säga, kolla om det blir samma fel på en annan dator

GBGtram 2010-06-05 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av leoj (Inlägg 212070)
nja, inte spåret.. Ett annat spår skulle iofs vara lättare för datorn.

Men skulle tro att din dator är för dålig
Svårt att säga, kolla om det blir samma fel på en annan dator

Tack för tipsen jag ska först pröva med en bättre dator än denna jag har nu, spåren gillar jag väldigt mkt ( är CHN concrete 02) grymt verkliga tror inte de finns några bättre spår faktiskt..
om du nu är spåren hur byter jag ut som utan att ta bort dom , fanns någon funktion i TR2009 som jag inte kan..än..) ??:confused:

Bombardier Train 2010-06-05 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 212072)
Tack för tipsen jag ska först pröva med en bättre dator än denna jag har nu, spåren gillar jag väldigt mkt ( är CHN concrete 02) grymt verkliga tror inte de finns några bättre spår faktiskt..
om du nu är spåren hur byter jag ut som utan att ta bort dom , fanns någon funktion i TR2009 som jag inte kan..än..) ??:confused:

Hej!
Jag tycker att spåren ska bytas ut för att få det lite mer svensk-liknande. Det står hur man gör här: http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...516&highlight=

bönan 2010-06-05 23:16

Sen finns det ju olika längder på spåren, 2, 4, 8, 16 är väl det vanligaste. 2 meter ska man bara använda i hårda kurvor. Använder man 2-metersspår på långa sträckor kommer det antagligen att lagga, speciellt som här där det är många spår (hade samma problem vid Tomteboda på min Ostkustbanan innan jah bytte spår). Jag tycker för övrigt också att du ska byta till några spår som ser svenskare ut. STW har ju gjort många fina!:)

desse56 2010-06-10 16:27

De spåren är grymt bra...på nära håll...
När du väl kollar tio meter bort ser du bara ett j*vla myrornas krig :mad:

Victor S 2010-06-10 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av desse56 (Inlägg 212365)
De spåren är grymt bra...på nära håll...
När du väl kollar tio meter bort ser du bara ett j*vla myrornas krig :mad:

Sätt igång anti aliasing (kantutjämning) och problemet borde försvinna, min vän.

GBGtram 2010-06-10 18:16

1 bifogad(e) fil(er)
Tackar för alla tipsen de, va konstigt nog spåren fel eftersom nu laggar de väldigt lite och själva glitscharna e borta.. nu kör man på spåret igen hehe Nu har jag dom Svenska spåren visar en bild på de i PT GBG rutten ( är ej klar med husen lägst vägen intill spåret.. men alla som vart i GBG känner igen sig garanterat..

Totte 2010-06-10 18:39

Hej!
Bra jobbat! Men spåren är inte riktigt som verklighet. Jag ser inga dubbelkorsnigsväxlar. Kolla gärna mitt bygge i Gbg...
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=3417&page=63

GBGtram 2010-06-10 19:04

Jo jag vet att de saknas ett par korsväxlar å sånt. ... snyggt bygge föresten, hoppas du börjar närma dig " målet" på din GBG-trollhättan-Oslo rutt i MSTS..
Jag ska fixa till alla spår i detalj längre fram när alla hus och allt är byggt...då blir de petnoga bygge hehehe

lunkan93 2010-06-11 22:16

hade samma problem... men jag gick in på main menu sen options eller vad det heter... sen ändrar du typ nått där...

ekankal 2010-06-11 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av lunkan93 (Inlägg 212446)
hade samma problem... men jag gick in på main menu sen options eller vad det heter... sen ändrar du typ nått där...

Hehe, här gäller det att vara duktig på att gissa, "eller vad det heter" och "typ nått där" säger inte mycket för den som inte vet vad du menar :D.

lunkan93 2010-06-12 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 212448)
Hehe, här gäller det att vara duktig på att gissa, "eller vad det heter" och "typ nått där" säger inte mycket för den som inte vet vad du menar :D.

heh okej ... men jag gjorde nått sånt iaf =) lycka till hehe

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.