![]() |
Tyskland har de, har Sverige?
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har undersökt idag riktigt noga Den tyska tunnelbanan U-Bahn.
Och jag upptäckte inte de för en senare, varje station har en destinationskylt med en klocka, själva skylten visar vilken linje som kommer in + att den beräknar tiden för tåget att ankomma till just den stationen,:drool: jag vet inte men finns de systemet i på någon Svensk rutt , men de är så grymt så man önska att de fanns i Sverige. ( Om de finns så skulle vi med ju använda de till PT GBG och Göteborgs Spårvagnar :grin: bilden ( Linje + den blinkade destinationen ( syns inte på bilden) Vet till och med den som är bäst på trainz i forumet nåt om detta? Kanske är väldigt avancerat! |
Ja, i Sverige finns det ibland. Men undra hur man har fått det att fungera i Trainz? Kanske någon rule, eller så har det att göra med 3d-modellen. :)
|
var kan man hitta U-Bahn???:tumupp:
|
Citat:
Finner du her: http://www.trsberlin.de/wbb/index.ph...DBView&katID=2 :grin::tumme_upp: |
Finns också på DLS, username "mcq" han har hela sin tunnelbana i 6 pack som är väl värda att ladda ner om man gillar tunnelbana.
|
Japp, de r väldigt svårt men man kan ju undersöka rutten i byggläget och se om man upptäcker nåt, själv har jag märkt att de ligger en väldigt massa triggers överallt..
|
Den är REJÄLT scriptad, på alla vagnar, stationer, vissa objects... Nästan precis som i verkligheten liknar det. Jag har själv åkt med U-Bahn. Det är då den bästa tunnelbanelinjen på Trainz! Så funktionell, och allting. (Hoppas jag inte var alltför elak mot er andra tunnelbanebyggare :() Sidan på Tyska med info på tyska: http://www.m-r-software.de/ubahn.htm . MT: Här i sverige har vi Klocka, destination och ankomsttid (I minuter). Inte linjenummer.
|
Citat:
Vi tänkte ju använda nåt likande till PT GBG för spårvagnarna med de e väl då på tok för avancerat? Eller finns nåt sånt för TRainz? |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45. |