Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Problem med flera svenska modeller (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=26194)

spyfrog 2010-04-02 22:43

Problem med flera svenska modeller

Hej

Flera svenska modeller som jag försökt installera funkar inte i Trainz 2009 och 2010 - de står som trasiga i content manager med följande meddelande:
"Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh."

Betyder detta att det är något fel på dem hos mig eller att de helt enkelt inte funkar i 2009 och senare versioner av Trainz?

ekankal 2010-04-03 01:56

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 207464)
Hej

Flera svenska modeller som jag försökt installera funkar inte i Trainz 2009 och 2010 - de står som trasiga i content manager med följande meddelande:
"Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh."

Betyder detta att det är något fel på dem hos mig eller att de helt enkelt inte funkar i 2009 och senare versioner av Trainz?

Finns massor av objekt som har den typen av felmeddelanden, inte bara svenska, men som funkar ändå.
Kan du ge några exempel på modeller som är "trasig"?

spyfrog 2010-04-03 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 207470)
Finns massor av objekt som har den typen av felmeddelanden, inte bara svenska, men som funkar ändå.
Kan du ge några exempel på modeller som är "trasig"?

T.ex. Z4p:n får jag följande fel med:
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh.
Error: Unable to load mesh file: 'kuid 78090 300\Z4p_shadow\Z4p_shadow.pm'

Då har jag ändå provat att installera både den som heter Z4p Lokomotor utan cab v01.cdp och felfriZ4p.cdp filen.

benkegbg 2010-04-05 09:50

2 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag har också upptäckt svårigheter att få en del saker att fungera. Har laddat ner Ekankals fantastiska grejor men en del vill inte komma upp. Vari består problemet? Samtliga lyser rött. T44 383 är enda exemplet som fungerar trots rött.
Så här ser det ut:

ekankal 2010-04-05 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 207629)
Hej!
Jag har också upptäckt svårigheter att få en del saker att fungera. Har laddat ner Ekankals fantastiska grejor men en del vill inte komma upp. Vari består problemet? Samtliga lyser rött. T44 383 är enda exemplet som fungerar trots rött.
Så här ser det ut:

Hej på dej.

Antagligen så saknas något på loken, (t.ex orginalen), har du kollat "dependencies" / missing kuids?

Att ikonen saknas i rutan beror på slöhet från min sida, när ommålningarna är helt olik orginalet, har jag oftast tagit bort ikonen istället för att ta en ny bild och göra en ny ikon, som sagt, riktigt slött av mej :Fnissa:.

Att dom är rödmarkerad kan man ta med en nypa salt.
Åtskilligt material som är gjorda i tidigare ver. av Trainz är ofta "röda", och har div. felmeddelanden, men brukar funka felfritt ändå.

PS. Orginallet till TMZ finns på DLS, sök på "MZ 1401",
T43 finns väl på någon av Sv.Tåg-skivorna har jag för mej.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.