![]() |
100223 F1200 Ånglok Rapporter här!
5 bifogad(e) fil(er)
Startar en ny tråd för gamla F1200. Tråden "En dröm" är ingen dröm längre, den har blivit en realitet! Har lyckats animera alla boggier och texturerat massa detaljer. Tyvärr pekar polygonmätaren i taket - men det är ett senare problem. Laddar upp några bilder på hela loket (for show) - den skall ju delas upp i 6 delar sedan (loket, tendern, tenderboggi, 3 st lokboggier.
Håll tillgodo så länge: |
3 bifogad(e) fil(er)
Tyvär blev det fel med texturerna! Laddar upp några bilder till med rätt boggitextur - och då upptäcker man genast ett textureringsfel på skorsten(och ångdom).
"Ce la vie" som Sarcosy skulle ha sagt. |
Härligt Lennart.
Har gått och väntat på bilder, med lok och tender tillsammans. Kan tänka mig, att en hel del danskar också blir överlyckliga när hon släpps. Måste kännas enormt skönt för dig, att först få drömma och sen sätta drömmen i verklighet. Du har verkligen gjort, ett kanonjobb med henne.:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::applad::ap plad::applad: EDIT: Blev alldeles till mig, när jag såg bilderna. Att jag inte märkte någonting med boggie och skorsten. Dom rätta texturerna på Boggien lyfte henne tio snäpp till upp på skalan. |
Tack Bengan,
sånt stärker mig att höra! |
va läckert!!!
Hatten av för skicklig modellbyggare! :tumme_upp: |
Ah vackert! otrolig modell! Oroa dig inte över polygon antalet dock, ånglok kan gott vara lite högre ;)
|
Vackert var ordet.
Men (som Tony Irving skulle ha sagt) hade/har inte F-loken en tvåstegs Knorr luftpump? |
:Skvaller: om man höjer maxvärdet på polygon mätaren, så blir det grönt ;)
men, helt underbar :D det är nog i överkant med mängden.. men men, smakar det så kostar det ;) |
!
som du ser finns inga ord ovan som kan beskriva det jag sett i denna tråd i dag. Får väll dra till med några av de jag känner till. Fantastiskt fint! Otroligt! Underbart! Hur hinner du med allt? Brädan till din dator är väll nedsmällt vid det här laget. LokKalle |
Citat:
|
Citat:
Det värmer att höra sånt från en "Master"! |
Citat:
|
Citat:
|
Nä, det är fortfarande en dröm! (Du har ju inte släppt gudinnan ännu :()
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10. |