Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Unable to download, server appears to be full, (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24352)

Nigge 2009-08-27 21:08

Unable to download, server appears to be full,
 
Hej!

Har installerat om Trainz, men nu efter ominstallationen så har jag fått problem, så fort jag försöker ladda ned någonting ifrån content manager så får jag felmeddelande "Unable to download, server appears to be full, please try again later"

Hade aldrig det här problemet innan ominstallationen och nu har det varat i 2 dagar så får känslan att något är galet...

Någon som har något tips?

nejmeg 2009-08-27 22:51

Har du prövat flera gånger under dagen eller hände detta vid ett tillfälle?
Annars är det nog kort och gott som meddelandet säger, att servern är full för tillfället.

Hoppas det hjälper.

Nigge 2009-08-27 22:58

Det var min tanke också, men har testat ca 10 ggr idag och lika många gånger igår... samma resultat oavsett tidpunkt, så börjar misstänka att något är fel...

Fungerar det för er andra?

ekankal 2009-08-28 00:35

Har laddat ner saker utan problem, både igår och idag.

Är färgen på fältet som meddelandet står i orange, då är servern full.
Då brukar man bara behöva vänta i någon minut så startar nerladdningen.

Är fältet rött så är det något knas med din anslutning, eller ditt account hos auran.
Har du kollat så att ditt användarnamn och lösenord inte blivit ändrat, eller att du inte har fyllt i dom vid ominstallationen?

Nigge 2009-08-28 11:24

Meddelandet som kommer upp i botten av content manager är orange, men var den full så var den det hela dagen igår och hela dagen hitils idag...
Låter lite konstigt tycker jag:(

Och lösenordet har jag inte behövt skriva in, jag har dock testat att skriva in det igen för att se om det blir nån skillnad, men tyvärr...

Börjar kännas lite hopplöst.
haha

svenolov 2009-08-28 13:03

Här finns kanske lösningen på ditt problem, och liknande problem.

http://forums.auran.com/trainz/showt...ht=server+full

Ett utdrag ur texten...
Citat:

If you are connected, and a particular asset fails to start downloading, or if you are presented with the message "the server appears to be full..." try clearing your CMP download queue. There may be an asset in the queue that is for some reason unavailable which is preventing the pending downloads from completing. Unavailable downloads can usually be repaired by sending the asset's details to helpdesk. This message may also be generated due to an ascii characters in your username. e.g. ®

Nigge 2009-08-28 13:09

Har "clearat" download kön och tagit nån random grej och testat... fortfarande samma resultat...

Tack för tipset dock!:)

axxflow 2009-11-05 15:34

Jag har ALDRIG lyckats ladda ner någonting, har försökt i tre månader i princip dagligen, server appears to be full... :tumner:

Förstår vad du menar med att det börjar kännas hopplöst...

/Axel

Silverwolf 2009-11-05 16:41

Jeg både på Classic og TS09 har lastet ned alt flott de siste ukene. Skal sjekke nå- Yupp, "Aamli Kirche" lastes ned fint. Samme som "Aarhus H" ^^

Kan det være deres router/nett?

TT2005 2009-11-05 17:58

Hej!
Använder du å.ä.ö. kan det bli problem.
Isåfall ändra lösenord.

/TT2005

Visent 2009-11-05 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av TT2005 (Inlägg 196022)
Hej!
Använder du å.ä.ö. kan det bli problem.
Isåfall ändra lösenord.

/TT2005

Verkar ju inte troligt eftersom det fungerade före ominstallation men inte efter. Hade han använt å, ä och/eller ö hade det ju inte fungerat före ominstallationen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:39.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009