![]() |
Vinterbana= Ingared
5 bifogad(e) fil(er)
Nu bygger jag bana igen, lite vinterbana tycker det är roligast, den kommer bli klar i vinter ungefär, banan e till för persontrafik, gods via flygplatsen och Och pappersbruket. Vill ha flygplatsen med på banan med persontrafiken och gods,
Skulle vara till stor hjälp med namn på städerna, ni får gärna kommentera och tycka som ni vill, Då lär jag mig bara... :);) Bilder!!! Bilderna e från Ingared stationen ska jag bygga lite innan :) |
Hjälp!
Ser lovande ut......alltid trevligt med en vinter bana! Skulle du behöva hjälp med vad för olika typer av gods som används på ett pappersbruk så ställer jag gärna upp med info. Har jobbat på ett av sveriges största pappersbruk i många år så jag borde sitta inne med en del information.....
Mvh |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
VARNING FÖR HALKA hör man på radion!, ja det kan man säga ;)
|
Ser bra ut! Fortsätt så, dock har jag än fråga: Kommer man att köra eldrivna tåg
eller ska det bli diseldrivna/ång-tåg på banan? :) |
el drivet det är bara att jag inte har lagt ut stolparna.:) disel och ånglok kommer kanske en enstaka gång !
|
1 bifogad(e) fil(er)
Snöstorm sista tåget för idag nu ställer dom in trafiken ...
Pga snöstormen banvärkets arbetslok rycker ut och skottar bort snön viktiga timmer vagnar ska fram 16:00 och ett lokaltåg om en halvtimme tror att ekan moste komma och hjälpa till !!! |
jag bara undrar går den att ladda ner :confused::confused:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Ska se om jag kan få lös plogen bara, den är uppe i KALLA-HAKKAS, strax norr om horisonten, just nu och tar rätt på första snöfallet där :D:D. |
snyggt, Tack ekan du behövdes verkligen Men ?? en plog från banverket är sönder
Kan det vara du ? ;) banan e inte klar ännu :) |
Snyggt simon... Får se när jag börjar bygga igen.. :)
Jobba på:tumupp: |
Tack,:) Ante
|
Citat:
Det är väl inte bara timmerstockar som kommer in? Det används väl även en del kemikalier, typ blekningsmedel och liknande? Och det är väl även en del blandat som lämmnar pappersbruket också? |
Kan försöka göra en liten genomgång här under kvällen för alla intresserade.
Mvh |
Ja, jag är intressaerad, bilder kommer imorgon
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:29. |