![]() |
Carlsberg i alla väder
|
Carlsberg - problaby the most poisonous poison in the world!
|
Snyggt! :)
Citat:
|
Carlsberg - difinitely one of the worst beer in the world :D
|
Citat:
|
Kan hålla med dig, Simon! Carlsberg smakar egentligen inte så där värst bra, men allt annat runt märket är kalas för min del. Bryggeriet sponsrar tydligt mitt fotbollslag i mitt hjärta, Liverpool FC, samt att de har en väldigt attraktiv logotype. Och att det är baserat i ölstaden København.
Rätt sjukt, eller hur? Annars är Tuborg den bästa jag vet. Men tysk öl håller högre klass, Hansa Export är väldigt smakrik när det gäller öl! ;) |
Om vi nu ska gå in på favoritöl så kan jag flika in att mina favoriter är för närvarande Gas-Jannes Golden Ale, Humle-Hildas Altbier och La Trappe Quadruppel.:)
|
Citat:
Jag tog en grön sist jag var över sundet, men nej.... Dock har båda ju banne mig lyckats med PR-biten! Tacka vet jag allt från Tjeckien. Där brygger de Öl. :) |
Staropramen på flaska... Annars kan det kvitta. :)
|
Tack Simon...
|
Citat:
I Tyskland brygger de ju efter en renlighetslag, vilket förbjuder tillsatser i ölet. Samt att ölet endast får innehålla malt, humle, jäst och vatten. Inga tillsatser av ex socker, frukt osv. Jag tror de brygger efter liknande traditioner i Tjeckien. |
Hittills har jag inte smakat någon dansk god öl (de båda flaggskeppen Carlsberg och Tuborg är inget annat än blaskiga), men Sverige har ett och annat guldkorn måste jag säga. Mariestads export och Mariestads prima lager är två personliga favoriter. :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06. |