![]() |
Ett tips på landskap
1 bifogad(e) fil(er)
Om ni trycker Shift - Ctrl -Alt - P i "byggläget" så gör den ett landskap själv, för att få stopp på det så trycker man ESC.
|
Det funkar inte för mig. det kanske bara funkar i trs 09?:)
|
Hade du inte trs09??
|
Hur kan datorn veta vilka objekt man vill använda?
|
Funkar detta för 06 ?
Ruben jag tror att den slumpar landskapet? Eller har jag fel Viktor? |
Ursprungligen postat av: Antepante.
"Jag tror den slumpar landskapet" Bra då vet jag det. Fungerar det till TS 09? |
Jo jag har 09 men inte hemma hos Pappa
|
Citat:
|
Detta fungerade inte hos mig.
|
Detta är vad jag vet: Det fungera bara TS09 och jag tro den alltid väljer samma landskap.
|
Tummen upp för denna imformation. Låt den jobba i 3 sekunder (på min burk) och du har lite nivåskillnader i landskapet precis som i verkligheten. Låt den jobba i 10 sekunder och nivåskillnaderna blir större. Sedan är det bara att mejsla ut en bana och justera. Funkar lika bra eller bättre som i railsim med DEM-datan. Jag behöver inget mer verklighetstroget. :)
|
Trs2006
Shift + Ctrl + Alt + AMMMP lär funka i TRS2006. Funkar i TC iaf.
Alt + MMMG fungerar i TRS2004 (även i Trainz UTC). Vill man ha extra roligt i TRS2004 kan man prova Alt + lucyinthesky Tyvärr finns inga options. Man får ett engelskt landskap med engelska träd osv. Några speciellt höga beg är ju inte England känt för. Det högsta, Scafell Pike, är bara 978 m högt. Se bild: http://www.peakware.com/photos/1063b.jpg |
En idiotfråga: Vilken knapp är AMMMP??
|
Håll nere Shift + Ctrl + Alt samtidigt som du skriver bokstäverna i följd. ;)
|
Aha...:noterat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26. |