![]() |
Skapa en plattform
6 bifogad(e) fil(er)
Jag har noterat att många har problem med att skapa plattformar i KRS. Gör därför en tutorial. Notera att spårbiten som du ska placera plattformen vid måste vara helt rak!
Steg 1: Placera spåret som du vill ha det. Steg 2: Välj en plattformstyp i Linear Object Tools/Platforms Steg 3: Placera en bit plattform snett mot spåret Steg 4: Placera en till plattformsbit mot den förra och dra den mot spåret så att det ser ut såhär(easements måste vara av): Steg 5: Sätt ytterligare en plattformsbit och dra ut den till önskad längd. Flytta den tills konturen blir gul som på bilden(easements måste vara av). Steg 6: Ta bort de två första plattformsbitarna. Steg 7: Nu borde det se ut ungefär såhär, med en rak plattform mitt på spåret. Steg 8: Markera plattformen och flytta den så att den ligger fint mot spåret. Sätt gärna ut en vagn på spåret där plattformen ska vara för se att avståndet blir rätt. Steg 9: Sätt ut en plattform marker på spåret, dra ut den till önskad längd och välj namn. Sen kan du kompletera stationen med hus, klockor, stationsskyltar mm. Lycka till!:grin: |
Hmm, jag får inte spåret att bli rött när jag drar plattformsbiten mot det.. Jag gör som du har förklarat..
Tillagt: Nu fixade jag det :D Man måste ha "snap to tracks" ikryssad. Viktigt! |
Ja, man måste ha "snap to tracks" ikryssad. Sorry att jag missade det!:( :o
|
Citat:
|
På rutan längst ner till vänster.:grin:
|
Citat:
|
Eller en kan bruke "offset" for at lage en plattform i kurver :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Hur gör man en platform marker? :) Tacksam för svar EDIT: Jag tror att jag har hittat det, ska det se ut såhär när man är klar? |
Ja, det ser fint ut.:)
|
Va bra :tumme_upp:
|
Citat:
|
Plattform marker
Hur german en plattform marker ett namn? jag har försökt men sen när jag provkör så heter den i alla fall plattform1.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:32. |