![]()  | 
	
		
 Angående objekt till msts 2 
		
		
		HEJ! Jo jag har en fråga: Kommer de som gör saker såsom tåg, hus, spår, signaler osv. till vanliga msts att kunna fixa in dom i msts 2? Mvh Johnny Nilsson 
	 | 
		
 Om man har källfilen (orginal 3D-filen) så är det möjligt ja. Dock är det så att det kommer antagligen  vara nämre 8 års skillnad mellan spelen vilket gör att man kanske drar sig för att ha in msts-modeller i msts-2 då de kommer se för simpla ut jämfört med allt annat. 
	Men svaret på frågan är att det är fullt möjligt för den som har sin 3D-fil kvar (källfilen)  | 
		
 Tack och bock. Mvh Johnny Nilsson 
	 | 
		
 Om man vill göra 3D modeller till MSTS 2, finns det nånstans angivet vilket mjukvara som man kan använda redan nu? 
	 | 
		
 MSTS-X har samma format på objekt som FlightSim-X och redan idag kan man teoretiskt börja göra objekt som man sedan importerar i FSX.  Dessa ska då förmodligen kunna fungera i MSTS-X. Förmodligen säger jag, för utvecklarna har lagt en liten reservation än så länge, men även om det blir något tillägg eller justering i formatet så skulle det i så fall bara vara en liten korrigering att göra isåfall. 
	De verktyg som har nämnts i sammanhanget har varit 3D Studio och 3D Canvas. Den sistnämnda i ett betydligt trevligare prisläge. Så, egentligen skulle vi kunna ha massa fina svenska objekt klara innan simulatorn är släppt ens... :) Massa röda stugor, ladygårdar, bodar och allt som hör en svensk bana till... Om man drömmer lite.  | 
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
	
	© Svenska 3D-Tåg 2001-2009