Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Försvarsmakten-produkter och scenery (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17572)

sealpower 2007-10-29 20:24

Försvarsmakten-produkter och scenery

3 bifogad(e) fil(er)
Det här är mitt första projekt till Trainz och även mitt första inlägg här på forumet. Det känns märkligt att jobba i lowpoly men det borde gå an :D

Hur som helst, jag fick tråkigt och slogs av idén att det skulle vara lite små-häftigt att transportera diverse militär materiel mellan olika regementen. Och på den vägen bev det. Har i skrivande stund färdigställt Terrängbilarna 11 och 13 i både produkt- och sceneryform. Texturen är ihopklippt från diverse fotografier och modifierad (oprofesionellt jag vet, men vad gör man?)

Hoppas att ingen gjort det här förut...

Planerade fordon:
Stridsfordon 9040
Stridsvagn 122
Bandvagn 206
Terrängbil 20 (kanske)
Pansarbandvagn 302 (kanske)
Pansarterrängbil 203A

Fler förslag önskas!

Släpps när jag fått ihop en bunt.

Och nu: Bilder...

Bengt74 2007-10-29 20:31

Häftigt, ser fram emot releasen och fler bilder på resten av fordonen när dom blir färdiga.

Hälsar
Bengt

Julian 2007-10-29 20:33

ser snyggt ut!

Slash2 2007-10-29 20:35

Det här var intressant! Kul med något så ovanligt som militärtransporter, jag ser fram emot att testa dem när de släpps!:tumupp:

Bengan 2007-10-30 13:29

Vad trevligt med lite valpar.

Som förslag.

Stridsvagn S och lite äldre svenska lastbilar. För att krångla till det lite. Varför inte lite flygplan. Som Tunnan, Draken, Viggen, Lansen m.m. skulle vara trevligt. Men jag antar, att det är frågan om sånt som man kan lasta på vagnarna som är aktuellt.

roberth 2007-10-30 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Vad trevligt med lite valpar.

Som förslag.

Stridsvagn S och lite äldre svenska lastbilar. För att krångla till det lite. Varför inte lite flygplan. Som Tunnan, Draken, Viggen, Lansen m.m. skulle vara trevligt. Men jag antar, att det är frågan om sånt som man kan lasta på vagnarna som är aktuellt.

Hej om du menar lastbilar från femtio och sextio talet så håller jag på med några till msts men det går ju alltid att exportera till trainz oxså.

mvh Roberth Johanson.

Bengan 2007-10-30 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av roberth
Hej om du menar lastbilar från femtio och sextio talet så håller jag på med några till msts men det går ju alltid att exportera till trainz oxså.

mvh Roberth Johanson.

Låter väldigt trevligt.

henke327 2007-10-30 17:20

Häftigt

Shit pomfritt! Ballt :)

sealpower 2007-10-30 18:49

1 bifogad(e) fil(er)
Jaha tillbaka igen med mer järnskrot...
Har gått segare än planerat på grund av allt för få bra bildreferenser... dvs: jag har inte kunnat stjäla ihop till en textur, så jag fick göra den själv och den blev värdelös. Nåväl Stridsfordon 9040 är färdigt, nu till nästa plåtlåda.

För övrigt så tackar jag för alla positiva kommentarer jag fått hittills på projektet.

Svar på frågor och dylikt: Kommer främst att fokusera på fordon och liknande från 70-talet och därikring. Strf9040 var ett undantag, vet heller inte om jag kommer att göra Strv122 då den antagligen inte ryms på en normal järnvägsvagn.

Har även lite frågor själv, som nybörjare på ämnet.

Kan man på DLS ladda ner TSR2004-grejor om man bara har en TRS2006 serial?

Scenery-saker verkar i allmänhet inte ha skuggor, är det en korrekt iakttagelse?

Trainz har inget som helst stöd för bumpmaps, eller?

Slutligen: Strf 9040

Bengt74 2007-10-31 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower
Kan man på DLS ladda ner TSR2004-grejor om man bara har en TRS2006 serial?

Ja, har du ett korrekt serienummer så kan du ladda ner allt som finns på DLS, från första Trainzversionen till den senaste.

Hälsar
Bengt

Fredrik 2007-10-31 08:46

Trainz ska ha stöd för bump-maps.
Egentligen borde vår medlem tuff-tuff svara på detta då han är en av få (av oss svenska byggare) som verkligen kört med bump-maps.

Vet att han postat på Aurans forum om hur han gjorde.

sealpower 2007-11-01 12:47

1 bifogad(e) fil(er)
Tack för informationen, kommer att komma väl till hands. Har gjort några mindre framsteg men inget märkvärdigt.

alex 2007-11-01 13:42

Mycket snyggt! :tumupp:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:41.