Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   En stilstudie på världens vackraste coupé (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17139)

Eric B 2007-09-12 18:47

En stilstudie på världens vackraste coupé

Som enligt mig är Audi A5, här fotad i Eskilstuna. Just denna bil har Audis 3 liters diesel (3,0TDI) samt fyrhjulsrift (Quattro). Den motorn är en riktig juvel och dessutom inte en alltför stor miljöbov. Reg nummret är förvrängt och existerar inte.

http://fc02.deviantart.com/fs19/f/20..._by_Puggen.jpg

http://fc01.deviantart.com/fs21/f/20..._by_Puggen.jpg

simonbertilsson 2007-09-12 19:02

Ah! Den här bilen är ju vansinnigt läcker. Fast den ska vara röd och nyvaxad. Inte svartvit. ;)

3 liter tycker ju iofs jag låter lite svinaktigt ur miljösynpunkt, men allting är ju relativt...

Eric B 2007-09-12 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Ah! Den här bilen är ju vansinnigt läcker. Fast den ska vara röd och nyvaxad. Inte svartvit. ;)

3 liter tycker ju iofs jag låter lite svinaktigt ur miljösynpunkt, men allting är ju relativt...

Hehe jo kanske det men den drar bara 0,7-0,8 vilket får anses vara lågt för en sådan motor och det är betydligt mindre än en gammal häckig Volvo 740 som drar betydligt mer, smutsar ner mer och är sämre på alla synpunkter men ingen vill se den som miljöbov... ;)

simonbertilsson 2007-09-12 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av ssg
Hehe jo kanske det men den drar bara 0,7-0,8 vilket får anses vara lågt för en sådan motor och det är betydligt mindre än en gammal häckig Volvo 740 som drar betydligt mer, smutsar ner mer och är sämre på alla synpunkter men ingen vill se den som miljöbov... ;)

Det var inte dåligt för en trelitersmotor!
Ja, 740 (för att inte tala om museiföremålen 240, som det fortfarande finns gott om i trafik) borde nästan extrabeskattas...

alexfaldt 2007-09-12 19:51

Citat:

Med tanke på körglädjen och förpackningen kör jag hellre en A5 som drar runt 0.75 L/10 km än en Suzuki Swift som drar kanske 0.6 L / 10 km! ;)

Eric B 2007-09-12 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt
Med tanke på körglädjen och förpackningen kör jag hellre en A5 som drar runt 0.75 L/10 km än en Suzuki Swift som drar kanske 0.6 L / 10 km! ;)

Vem gör inte det? ;) Men vem har 500 000:- på fickan att köpa bil för? :(

simonbertilsson 2007-09-12 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt

Sanning! Och byter vi ut swiften mot en agila, så har man ännu större anledning att välja A5'an.
*Driver moderatorn till vansinne :D*

Eric B 2007-09-12 20:02

Tror jag ska dra till Ingolstadt och be en bön för att en vänlig själ, typ en arabisk shejk kan avvara lite pengar till denna bil ;)

Eric B 2007-09-12 20:06

För övrigt kommer det en ny Audi A4 med istortsett likadant utseende med en skillnad att nya A4an kommer få 4 dörrar samt i avantversion. Blir lite billigare än denna ;)

Olaf Lindström 2007-09-12 21:51

Citat:

Sanning! Och byter vi ut swiften mot en agila, så har man ännu större anledning att välja A5'an.
*Driver moderatorn till vansinne :D*

Har jag någonsin påstått att Agilan skulle vara något positivt då?;)
Förutom ekonomin samt miljöbesparingen(inte riktigt motiverat ändå känns det som) så är det inte mycket att hänga i granen. Duger som regnskydd iaf och även kappkörning av ångtåg, men inte X2 det fungerar bara inte.:rolleyes:

Ser ut som två svartvita hdr bilder, lite för ont om kontrast för att fungera som svartvitt och lite motsägelsefullt med s/v på en ny bil, udda effekt!:)

Eric B 2007-09-12 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Har jag någonsin påstått att Agilan skulle vara något positivt då?;)
Förutom ekonomin samt miljöbesparingen(inte riktigt motiverat ändå känns det som) så är det inte mycket att hänga i granen. Duger som regnskydd iaf och även kappkörning av ångtåg, men inte X2 det fungerar bara inte.:rolleyes:

Ser ut som två svartvita hdr bilder, lite för ont om kontrast för att fungera som svartvitt och lite motsägelsefullt med s/v på en ny bil, udda effekt!:)

Hehe jo, jag lekte lite just för att få ett lite annorlunda resultat, kul att det gillas :) Audin kan kappköra med X2 or men tyvärr finns det få sträckor i landet där detta är tillåtet...

Schulz 2007-09-17 22:15

Ja Audi är det inget fel på, fast de har inga fina coupéer. Jag gillar 406 Coupé från Peugeot helt klart. Sportigare!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:29.