Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aurans Trainz forum nere. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=14045)

CGD 2006-10-30 18:23

Aurans Trainz forum nere.
 
Forumet har varit dött flera dagar nu. Förra veckoslutet var det också nere. Även DLS har varit rätt skakigt. Finns här någon som har någon information om saken?

Rc1166 2006-10-30 19:28

Nej, inte mer än att Auran varnade för att man under helgen skulle göra underhåll på sina servrar. Tydligen har det dragit över tiden.
http://www.auran.com/TRS2006/public....ome_newsletter

CGD 2006-10-30 20:04

:) Bra länk Kenny! :confused: Men tack för ett svar.

Rc1166 2006-10-30 20:55

Ja nu funkar inte den sida jag länkade till heller men om jag minns rätt så var meddelandet daterat idag och sa i stort sett bara att "det sket sig igen". Disk storage problems.

Men när det funkade nyss såg det ut så här


TRAINZ NEWS - October 30th, 2006

----Update---- 1100 October 30th.

TRAINZ FORUM SERVER MAINTENANCE

The Trainz Forum Server which services the Trainz Community Discussion Forum and the Trainz chat rooms is still undergoing maintenance to correct a disk drive error that has been detected.

Our server host assures us that this problem will be rectified as soon as possible and should alleviate the recent connection problems we have been experiencing. Connections may be intermittent and further outages will still occur as work goes on.


Thank you for your patience and understanding during this time.

Until then,

Cheers,

The Trainz Team.

Rc1166 2006-10-31 04:39

Ännu inte färdigt

31 October, 2006. 1030 (+10 GMT)

TRAINZ FORUM SERVER MAINTENANCE

The Trainz Forum Server which services the Trainz Community Discussion Forum and the Trainz chat rooms is still undergoing maintenance to correct a disk drive error that has been detected.

We do not have an estimate on the time it will take but our server host assures us that this problem will be rectified as soon as possible. The forums will remain offline as work continues.

Thank you for your patience and understanding during this time and we will update this page when new information becomes available.

Cheers,

The Trainz Team.

CGD 2006-11-01 15:03

Det måste vara ett stort fel. Vad det servern eller hela serverhallen som skulle bytas?

Linus 24 2006-11-03 18:11

Stackars auran

melin1971(avregistrerad) 2006-11-04 00:04

är de dags att byta personal på auran, dessa verkar ju inte klara jobbet något vidare.

Håmacon 2006-11-04 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av melin1971
är de dags att byta personal på auran, dessa verkar ju inte klara jobbet något vidare.

I och med att vi inte har en susning om vad som som hänt tycker jag att det är löjligt att sitta här och begära personalutbyte, men det är ju alltid lättare att vara expert på avstånd och som dessutom inte behöver göra något själv utan kan nöja sig med att sitta och peka finger i vanlig ordning. Svenskt beteende så det förslår.

Dessutom är ju faktiskt forumet bekostat av Auran som en gratisservice åt kunderna och trots ständiga påhopp från gnällsjuka människor får även de mest kritiska och tröttsamma skribenterna fortsätta (alltför?) oemotsagda.

Själv har jag fått kontinuerliga mail från Auran om hur problemet kommer att åtgärdas och är mycket nöjd med hur det hela har hanterats hittills.

Håkan

Kiefer 2006-11-04 08:27

Hmm.... man kan ju undra var Auran får sina pengar ifrån?

Håmacon 2006-11-04 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kiefer
Hmm.... man kan ju undra var Auran får sina pengar ifrån?

Ja förmodligen får dom väl pengarna från sina kunder. Har du någon annan bättre teori kanske?

För att förhoppningsvis kunna lämna gnällerierna för ett ögonblick så vill jag gärna berätta om senaste mailet från Auran som kom i natt. Där berättas att det är ett mycket allvarligt hårddiskfel vilket innebär att det kanske inte ens är säkert att innehållet går att återställa. Expertis är inkopplad som kommer att arbeta med restaureringen under hela kommande vecka.

Personligen skulle jag inte sörja om det innebär att det mesta av insänt gnällmaterial förvann ut i cyberrymden för evigt. Ett gott tecken för framtiden är Robs kommentarer om vissa oförskämda gnällskribenter där han jämför dem med sin små barn hemma som skulle fått sina öron uppvärmda om de haft den attityden som vissa skribenter har.

Ha en trevlig dag!
Håkan

Kiefer 2006-11-04 09:54

Den bättre teorin trodde jag du skulle stå för, speciellt då du kallar det ”gratisservice åt kunderna”, den meningen är ju i sig själv en motsägelse.

Ärligt talat, när man som mjukvarutillverkare släpper ofärdiga produkter som förväntas färdigställas med hjälp av feedback från sina användare så är ett forum en otrolig hjälp och i detta fall en nödvändighet.
När jag som användare väljer att använda en relativt avancerad ännu icke helt färdigställd programvara, så är ju ett forum oftast en enorm tillgång som jag inte skulle vilja vara utan.

M.a.o. är det väl ett ömsesidigt utbyte och inget annat.

Avslutningsvis: Våld har aldrig imponerat på mig, speciell inte när det gäller mot folk som faktiskt har hållit sig till att enbart uttrycka sig med ord, bara tanken på att det finns folk som slår sina barn får mig att må illa.

CGD 2006-11-04 11:01

Jaha du Håkan, tydligen skickar Auran ut olika mejl. Jag fick ett mejl som Lance Jago skrivit under redan igår. Där förklarar han att både deras orginal och deras backup blev förstörda. Men Lance Jago skriver inget om sina barn.

Sedan borde du inte klaga så mycket på alla gnälspikar som finns på forumet för du gnäller själv. Fast kanske på andra saker. Vidare så tycker jag du skall återgå till din tidigare still. Jag såg verkligen fram mot dina inlägg. De var forumlerade på ett mycket underhållande sätt och du visade fina bilder på din egna konstruktion.

Så tillbaka till Auran. Att ett företag har så dålig koll att både orginal och backup blir korrupta samtidigt finner jag anmärkningsvärt. Vad hade hänt om det var hela DLS som flög sin kos? Eller Auras hela finnasiella budegt?

Så jag tycker att användare har rätt att klaga. Kanske inte på att disken gick sönder utan på Auras sätt att hantera sin backup. Men samtidigt skall ju Auran ha plus för att de gör vad de kan för att återfå förlorat material.

CGD

Kiefer 2006-11-04 11:25

Har just precis läst Aurans brev…… Oj oj oj.. Illa är det minsta man kan säga.
Bara tanken på att all info kanske är förlorad är svår att ta till sig.

Det är inte mycket med organisationen kring Trainz som imponerar numera, har man varit med ett tag och upplevt hur Trs2004 växte fram till den fina simulatorn den är idag så blir man ju mörkrädd.

En sak verkar dom dock vara bra på, nämligen att gräva, och då sin egen grav, hoppas bara att dom hinner sluta i tid.

melin1971(avregistrerad) 2006-11-04 11:26

Om deras backup har förstörts så är de en sak. men byta en hårddisk som är trasig efter som INGEN med sån databas sitter utan raid eller spegling är jobbet gjort på 5 minuter. och leka expert..sorry ..detta är MITT område.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009