![]()  | 
	
		
 Tåg i all ära, men...[Bild] 
		
		
		...det går åt ganska många tågsätt för att matcha vikten av en skuta i Silja Symphonys kaliber. Kommandobryggan från ovan nämnda båt tagen igår, mäktigt var bara förnamnet. :)  
	http://mson.no-ip.org/Pson/Kommandobrygga.jpg  | 
		
 X40 är ju en tung sak och det behövs ungefär 500-550 st X40-sätt för att matcha vikten. 
	Fast det räcker med 9 fullastade (fullängdståg) malmtåg för att slå båten ;)  | 
		
 Citat: 
	
  | 
		
 Citat: 
	
  | 
		
 Glöm inte att 500-550 X40 skulle kunna frakta betydligt fler passagerare och betydligt snabbare mellan, säg Stockholm och Göteborg, än vad båten klarar av. 
	Heja tåget!  | 
		
 Citat: 
	
  | 
		
 500 st X40 av 3-vagnsmodellen skulle kunna ta omkring 135 000 pers :D  
	...om vi nu ska fortsätta med onödigt vetande! :p och för att köra 135 000 pers behövs nästan 48 st Silja Serenade båtar ;)  | 
		
 Citat: 
	
 Tänkbart utrop på Stockholm-Malmö: "Nästkommande stationer är: Vagn 1 = Nässjö Vagn 220 = Bodafors Vagn 350 = Sävsjö Vagn 500 = Stockaryd":p:rolleyes:  | 
		
 Citat: 
	
  | 
		
 Citat: 
	
 Håkan  | 
		
 Undrar hur lång tid det skulle ta att med tåg ta sig hela vägen mellan Stockholm och Helsingfors? Om det ens är möjligt? =) Båten tar runt 16 timmar enkel resa. 
	 | 
		
 Kanske vore på tiden att bygga "nya Finlandsbron" så bilar kunde komma över hela "sundet" till Finland via Åland:rolleyes: .. Skulle iofs bli dyrt i längden, men effektivare. 
	 | 
		
 En kommentar utanför diskussionen,  maffig bild. 
	 | 
		
 Citat: 
	
  | 
		
 Största problemet med att köra genomgående tåg Stockholm-Helsingfors är att de har annan spårvidd... 
	 | 
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20. | 
	Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
	
	© Svenska 3D-Tåg 2001-2009