![]() |
Omröstning av Trollhattanrutt
Hej!
Jag har fått veta lite om att ni alla var nöjda eller inte. Det skulle vara intressant att veta hur det ligger till för er. |
Vad menas med "Send till bill"? Jag har inga problem med rutten för utom lite små hack på en och samma sträcka(går att leva med) mitt msts verkar oxå ha svårt att hitta visa texturer fast det funkat tidigare + att jag lyckas köra in på ett spår med stopbock vilket resulterar i krasch f.ö är det en kalas fin rutt av dig Totte och hoppas att du fortsätter bygga.:)
|
Send till bill är det meddelande som man kan få när msts(eller något annat program i windowsmiljö) krånglar. Det kommer upp en ruta där alternativen "send"/"don't send" finns och därefter avslutas programmet...
|
Citat:
|
Citat:
|
Rutten funkar bra tycker jag. Send to bill, det klarar man sig visserligen utan, men ingenting man bryr sig om.
Aktiviteter är enkla att göra - bra signalering. Ur min synpunkt den intressantaste rutten av alla jag har, att göra aktiviteter till. Enkelspår, elektrifierad, hyfsatlång och framförallt välgjord. Många :tumupp: för Trollhättanrutten! |
Det problem som jag har med rutten är att när jag skulle testa köra på våren så gick det inte alls fick ett meddelande med Ja och Nej.
Sen när man bygger aktiviteter så får jag lite problem med att mötande tågen ska köra t.ex. Oslo- kronsjö på 2 timmar. När man ladda upp tågen tar det för de att köra sträckan Oslo- Kronsjö på 2 timmar. Sen när man ska köra "Verify starting state" För att se vart man kommer att möta tågen så tar det ca 4 timmar för de att köra sträckan. Fast det ingetligen bara skall ta 2 timmar. Varför händer detta? Men förövrigt så har jag inga problem med rutten. Bara det att man börjar bli beroende av att köra MSTS:p:rolleyes:. En mycket fin och väldetaljerad rutt!!! |
Funkar bra med Trollhättan
4 bifogad(e) fil(er)
Hej
För mej funkar allt bra med Trollhättan har inte haft problem än ! Men ni kära vänner ville se bilder så här kommer det ! hälsningar Stefan Lindmark i Gävle |
Hej Stefan.
Va bra att det funkar bra för dig! Tre bilder från Sarpsborg och en från Fredrikstad gjorde du bra. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50. |