Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   lokstall... (modell alltså) (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10794)

tufftuff 2006-01-08 21:45

lokstall... (modell alltså)

som efterfrågades i annan tråd... höll på med denna för en tid sedan, sen har den tja, fallit i glömska eller så då jag inte kan hitta de foton jag hade på lokstallet!! (alltså inte de dåliga bilder som fanns på nätet iaf förut)

OBS! låt inte denna tråd gå OT nu, starta hellre än ny om det finns annat man vill kommentera eller fråga om

Fredrik 2006-01-08 21:58

OT eller ej så är det på ett sätt synd att du har väldigt höga mål för dig själv innan du tycker ett objekt är värt att släppas ;)

Det ser ju minst sagt bra ut! Vilket lokstall (placering i landet alltså) är det baserat på? Det liknar Nässjös tycker jag...

Json 2006-01-08 22:30

Katrineholm, AIIIGTH?

MatsH 2006-01-08 23:07

Hallå!
Måste bara få säga att det ser ruggigt snyggt ut. :)
Tråkigt att du inte hittar bilderna längre. Om du behöver underlag för texturer så har jag bilder på lokstallet i Rättvik. Jag vet inte ifall dom skulle hjälpa dig något, men hör av dig på sas391@telia.com ifall du är intresserad.

mvh .... Mats

Mazz 2006-01-08 23:08

Knäsvag för patinerade järnvägsbyggnader... Just så här ska dom se ut... :)

Håller med Fredrik, sätt ribbban lagom högt... Om 24 tegelstenar saknas, kanske det kan se ganska fint ut ändå... ? :D

tufftuff 2006-01-08 23:11

Svår nöt tydligen :D

Kraftigt inspirerat av Ängelsbergs lokstall, även om bla spårvinklar bara är uppskattat efter flygfoto (därmed skiljer även längden på stallets kurva mot orginalet med någon meter eller två)

Men jag behöver hjälp, de foton jag byggt efter tidigare har jag inte kvar. Om någon kan ta några bra foton på förebilden så vore det till stor hjälp, gärna gamla foton

tufftuff 2006-01-08 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Knäsvag för patinerade järnvägsbyggnader... Just så här ska dom se ut... :)

Håller med Fredrik, sätt ribbban lagom högt... Om 24 tegelstenar saknas, kanske det kan se ganska fint ut ändå... ? :D

Men klart, kan ju inte vara i nyskick heller!! :)

Olaf Lindström 2006-01-09 09:32

Jag får bege mig ut och ta lite bilder som du kan ha som underlag för mått(jippie vad det underlättar:rolleyes: ) och texturer...
Det liknar nämligen det som står i Nässjö något enormt!

Pierre 2006-01-09 10:48

Mycket snygg lokstall!
Svenska byggnader kan det aldrig bli för många av...

knebert 2006-01-09 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
Mycket snygg lokstall!
Svenska byggnader kan det aldrig bli för många av...

Hej!

Hade vi bara fått ett till MSTS ochså så.....

MVH Kenneth

tufftuff 2006-01-09 18:53

Ingen med kamera som råkar bo i närheten av Ängelsberg?

Nässjö vet jag inte hur det ser ut, men egentligen har jag inga krav på att det ska likna tex Engelsbergs på pricken så länge konstruktionen och arkitekturen i sig är någorlunda trovärdig

Fredrik 2006-01-09 19:03

Denna bilden har du förmodligen sedan länge sett?
http://web.telia.com/~u58610357/Lsangel1.html

Olaf Lindström 2006-01-09 19:08

1 bifogad(e) fil(er)
Lokstallet i Nässjö(gamla) är inte helt olikt det du har byggt upp i 3d! Får väl se om det duger som underlag till mått och texturer!:)
Har alltså fler bilder på det + att jag kan ta fler! Mulle på forumet vet kanske om det finns ritning på det?

tufftuff 2006-01-09 19:31

Mja.. jag tycker det är ganska olikt iof... fast vissa likheter har det ju, det är typ runt och så... ;)

Men bra bilder är alltid välkommna, särskilt om de är högupplösta så att man kan göra texturer av dom, eller räkna tegelstenar... (dvs ett sätt ta reda på ung. dimensioner)

Olaf Lindström 2006-01-09 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av tufftuff
Mja.. jag tycker det är ganska olikt iof... fast vissa likheter har det ju, det är typ runt och så... ;)

Men bra bilder är alltid välkommna, särskilt om de är högupplösta så att man kan göra texturer av dom, eller räkna tegelstenar... (dvs ett sätt ta reda på ung. dimensioner)

Baksidan ser ut som ditt om jag texturerar din byggnad "rätt"!;)
Du väljer självklart själv, men vad gäller texturer är det ju inte helt fel iallafall!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.