Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Största missen jag någonsin sett (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10353)

Pson 2005-11-26 15:10

Största missen jag någonsin sett

Att man ibland som ishockeyspelare kan missa de mest självklara målchanserna händer, men i fall som detta får man bara inte missa. Att man överhuvudtaget lyckas med detta är en stor bedrift. :D

Filmen

Olaf Lindström 2005-11-26 15:21

Lite Olaf Lindström på isen över den, om jag nu hade kommit så långt vill säga:rolleyes:
Den killen blev av med sin plats i laget efteråt eller?

Bengan 2005-11-26 15:59

Inte illa den.

Såg en annan variant för 10-15 år sedan.
Finland som möte något annat lag (kommer ej ihåg vilket).
Finnarna väntade på en utvisning och tog ut målvakten, så att det blev spel 6 mot 5.
Då lyckades en av dom finska spelarna slå pucken i sin egen tomma målbur istället, så att motståndarlaget fick mål.
Som tur var, så var det bara någon vanlig träningsmatch och ingen viktig match, men ändå.

Någon som kommer ihåg matchen och vilka motståndarna var?

Fredrik 2005-11-26 22:42

Bengan:

Matchen var i Moskva i den årliga turnering som brukar vara där kring jul.
Lagen som möttes var Sverige-Finland och som du sa fick Finland en avvaktande utvisning och Finland tog ut målvakten. Backen dribblade framför eget mål och tappade in pucken och mål till Sverige.

Efter just denna händelse skrev reglerna om och numera är det omöjligt att åka på ett sådant mål.

Pson:

Då har du missat den värsta miss jag sett, i verkligheten som bonus också.
David Nyström (som nu spelar för SSK i elitserien) spelade för Troja för några år sedan. Troja mötte Tingsryd och med 2 min kvar av matchen ledde Troja med 5-4 och Tingsryd tog ut målvakten.

David får pucken och kommer helt fri från blå mot det öppna målet och när han är 3 m framför målet ska han sätta pucken snyggt i det tomma målet men lyckas med konststycket att skjuta över... killen trodde inte det var sant och stannade upp och slutade spela för en stund innan han förstod att det var dags att försvara sig då Tingsryd kontrade.

Bengan 2005-11-27 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Bengan:

Matchen var i Moskva i den årliga turnering som brukar vara där kring jul.
Lagen som möttes var Sverige-Finland och som du sa fick Finland en avvaktande utvisning och Finland tog ut målvakten. Backen dribblade framför eget mål och tappade in pucken och mål till Sverige.

Efter just denna händelse skrev reglerna om och numera är det omöjligt att åka på ett sådant mål.

Aj, aj, aj är minnet så himla dåligt nu.

Fredrik, menar du allvar.

Var det verkligen mot Sverige i Izvestijaturneringen.
Tycker bara att det borde jag komma ihåg.
På den tiden, hängde man ju med i alla Tre Kronors matcher.
Då var det ju bara den här turneringen + VM under året.
Nu är det ju så många olika turneringar som dom spelar innan VM, så intresset har försvunnit en del.

EDIT: Dribblade framför eget mål. Var det inte så att han stod i vänstra tekningsringen och skulle lägga en diagonalare till backen i andra ringen och slog den klockrent i egen kasse.
Är det mitt minnet som sviker igen eller har dom lyckats att göra samma misstag 2 gånger att slå pucken i eget mål.

// Rättade till citeringen, Olaf

Isak3 2005-11-27 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pson
Att man ibland som ishockeyspelare kan missa de mest självklara målchanserna händer, men i fall som detta får man bara inte missa. Att man överhuvudtaget lyckas med detta är en stor bedrift. :D

Filmen

Hmmm.... Känner igen mig. Men målvakten var i allafall kvar inte uttagen:D.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:43.