![]() |
Vad gör jag för fel ?
Har gjort en liten testbana.
Och nu undrar jag hur gör jag för att tåget ska gå i 90 km, har satt ut modern speedskylt 90 km efter bangård men när jag prövar den i driver så visar det att tåget ska gå i 90 men tåget går bara i ca 40 vad är felet ? M.V.Trainzhälsningar H-E Hedström |
Antingen så har du drivern (AI-Föraren) som kör eller så har du inställt på mph (Meter per hour) istället för km/h, om det står 40 mph där uppe, så ändrar man lätt i menyn till vänster längst upp på skärmen, där du ser en rund ikon som det står Km/h och mph i, ändrar du den så kommer det att stå hur mycket tåget åker i Km/h istället. :)
|
mph betyder väl ändå miles per hour, d.v.s ungefär 1,6 gånger km/h om det hade varit 1 mph.
40 meter i timmen är ju ingenting. |
Så är det nog ja..
|
Citat:
Nej jag har inte miles Men jag tror jag löste det jag satt inga signaler mellan skyltarna (Men om jag vill ha signaler vilka ska jag använda då ) |
Är det inte så att om singnalen framför visar gult eller rött så sänker AI föraren farten till häften.
|
Kan berå på att tåget har 40 km h som max hastighet ;)
|
Är där inga signaler på sträckan så kör AI med halva sth, det vill säga 40-45 i detta fallet. Sätt ut två signaler efter hastighetsskylten och se hur de går.
|
Citat:
|
Citat:
Testade med två signaler fungerade ju utmärkt. Tackar för alla utmärkta svar. Snart lär man ju sig detta. Undrar hur det kommer att gå när man får 2006 !!! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:43. |