Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   TRS2006 Manualfråga (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10177)

Rc1166 2005-11-08 21:55

TRS2006 Manualfråga

Hur många av er som har köpt TRS2006 eller planerar att köpa det är intresserade av att köpa en svensk/dansk/finsk manual?
Hur mycket är ni villiga att betala?

Bengan 2005-11-09 15:47

En svensk manual skulle inte vara dumt.
Sen hur mycket man vill betala, har jag lite svårt att uttala mig om.
Beror helt och hållet på hur tjock och utförlig den är, men helt klart intressant.

hgkn 2005-11-09 18:58

Står det tydligt hur man hanterar CMP är jag berädd att betala en hundring, då jag nu inte bara blivit gråhårig utan håller på att bli flintis av alla hårtussar jag sliter av skallen.

Bengan 2005-11-10 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av hgkn
Står det tydligt hur man hanterar CMP är jag berädd att betala en hundring, då jag nu inte bara blivit gråhårig utan håller på att bli flintis av alla hårtussar jag sliter av skallen.

Göran.

Gör inte samma misstag som jag har gjort, när du ryker av dig hårtussarna.
Har inte bara fått med hårsäckarna, utan också alla hjärnceller som jag hade kvar.
Har ju tidigare klagat på att man har laddat ner allt för mycket skräp från DLS.
Alla kuider har jag sparat i en mapp, som tar en evighet att öppna p.g.a. det är så mycket samlat i denna.
När jag skulle installera dessa kuider på TRS2006. Så dela jag upp det hela i flera omgångar, men hade allt kvar i samma mapp.
I CMP:en dök det upp en massa olika saker, med felmeddelanden.
Rött utropstecken, Röd pusselbit med utropstecken, Gul pusselbit med frågetecken. Gröna trianglar, Något som ser ut som en bärbar data och är det inte den symbolen, så står det DS.

Grodan som jag gjorde här. Var att jag trodde att allt som hade symbolen med den bärbara datan. Var sånt som hade lyckats och blivit helt rätt vid installationen, men där det stod DS. Där trodde jag att nu hade jag markerat för många kuider i min mapp och att TRS2006 inte klarade av att installera allt på engång.
Jaja, tänkte jag. Det fixar vi till senare och fortsatte att installera resten.
Sen ett par dagar tillbaka, så tog jag mig i kragen och skulle fixa till sånt som inte vart bra vid installationen.
Innan jag tänkte ta itu med med gula/röda pusselbitar och utropstecknet, så är det väl lika bra och installera det som inte blev installerat från början tänkte jag och började markera dessa som var märkta DS på.
Markerade och installerade, trodde jag och fräste över att det var så jäkla mycket som inte hade blivit installerat första gången. Nu har jag suttit i två dagar och markerat DS i omgångar och installerat. Vet inte hur många Gig det har blivit och upptäcker att det jag håller på att installera, är inte sånt som jag hade i mappen och som jag trodde inte hade blivit installerat från början.
Det är ju för f**, från DLS jag har suttit och laddat ner ännu mer skräp ifrån.

Så just nu, är jag nog beredd att betala 200 spänn för en manuall.
Fast om jag känner mig själv, så är jag nog ändå för envis till att ta till manualen. Vet inte hur många mobiltelefoner, kameror, TV, video m.m. som man har köpt, där en svensk manual har följt med. Men ändå har man struntat i den och provat sig fram.

Rc1166 2005-11-10 14:19

Tack för svaren.
För att ni inte ska hoppas på en 1000 sidig handbok är det en översättning av den 100 sidiga manual som medföljer Aurans CD version av TRS2006 vi tänker på.

gubben50 2005-11-13 12:52

Manual för TRS2006

Hej! på er alla
En manual på svenska skulle va toppen å ha

:tumupp: :D

MVH Gubben50

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:54.