Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Pressmeddelande Traffico och CT Inc. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=7058)

DJ Clinton 2004-05-15 15:28

Pressmeddelande Traffico och CT Inc.
 
<center>Pressmeddelande 15 maj 2004</center>

Den 1 juni 2004 övertar Cosmonova Trains Inc företaget AB Traffico. Alla fordon och all personal övergår till oss på CT Inc och alla överlåtelser är kontrollerade och godkända. Fordon är 2 stycken X14 och två stycken X9. Dessa fyra fordon kommer att omplaceras och trafiken på VHJ kommer ersättas av lokdragna InterCity-tåg mellan Kvarndalen och Helsinghamn via Düsseldorf Hbf, Västerköping C. Där har vi sammansättningen på IC:

Rc3-AB9-BFS9-B9-B9-B9 alternativt Rc3-AB9-R4-B8-B9-B9.

CT Inc bedriver redan idag IC-trafik mellan Kvarndalen och Helsinghamn med 2 dagliga turer per dag. Dessa utökas från och med 1 juni.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

alaska 2004-05-15 19:33

CT...vill kanske ta över all trafik och alla fabriker på alla banor.
Det kan ju inte vara så svårt med den kontakt som tydligen finns med banken. Inget lånetak?
Är det så att CT...är inne på den linjen så kan dom ju höra av sig till NTB också.

Pursche 2004-05-15 21:14

Låt oss säga så här Alaska..... Efter vecka 26 så finns det inga fler kortlån i ekonomin. Lånen läggs in i saldot och då minskar utrymmet för att göra som CT Inc. De blir helt enkelt låsta tills saldot blir plus.

Jag ser för övrigt inga som helst problem i att ett företag har 18 mille i lån om de samtidigt går 1 mille plus i veckan. Det tar dom alltså ca 18 veckor innan de har plus i kassan och kan fortsätta expandera. Detta så länge kortlånen finns kvar.

För övrigt så är det en intressant tanke du har här. jag tänker osökt på Connex och bl a busstrafiken i Sverige där de tar över mycket...


Till sist så vill jag också poängtera att det fortfarande finns ett antal kontrakt på KMJ och VHJ som har gamla uträkningen kvar när det gäller beläggningen på persontågen. När dessa uppdateras så kommer också intäkterna att uppdateras... :D


Ahhhh en sak till. Börsen har sjunkit ytterligare under veckan och snart är hela årets uppgång raderat. Då får vi dåliga tider med mindre antal resande och mindre antal lastade vagnar på kontrakten. Det skall bli mycket intressant att se vad som händer då med utgifterna och inkomsterna... [}:)]

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-05-16 04:03

STAB



Måste nog hålla med alaska. Ett aktiebolag har lite krisigt när halva aktiekapitalet är förbrukat. Och eftersom jag utgår ifrån att banken har ett ägandeförbehåll på fordonen tills dessa är fullt betalda är kanske en likvidering nödvändig?

En annan sak som stör mig är att Pursche gör kontrakten när han hinner men lägger in hyra för fordonen som kontrakten (som ibland inte är gjorda) avser. Alltså, missförstå mig inte! Jag har FULL FÖRSTÅELSE för att Pursche inte hinner fixa kontrakten i den takt vi expanderar, men då ska inte heller fordonen traderas så längre kontrakten inte är gällande...


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-05-16 08:07

Detta är bara snack. Det är faktiskt ni som vill ha fordonen så fort som möjligt. Jag lägger aldrig in fordonen före kontraktet om inte ni vill det. Den enda, jag upprepar, den enda som är duktig på att poängtera detta är CT Inc och de får inte heller fordonen före.

Tittar man sedan på verkligheten så hävdar jag med bestämdhet att inget bolag i Sverige får sina fordon samma dag som man börja med kontrakten, alltså körningarna.


Angående lånen så är alltså denna möjlighet borta från och med vecka 26. Sedan kan ni ju försöka att starta ett nytt bolag om ni vill. Men det problemet får vi ta den dagen den kommer.



Jag vill klarlägga hur ordergivningen går till hos SVTTL.

- SVTTL får mail på olika order som skall utföras. Just nu ligger det 16 olika order och väntar.

- SVTTL tar dessa order i tur och ordning, det är alltså datumet för mailet som gäller.

- Handläggningen av dessa order tar olika lång tid beroende på vad det är som skall göras. En ihopslagning av olika företag tar faktiskt lite tid att göra som ett exempel.

- Kontrakten börjar gälla 'så fort SVTTL hinner göra dessa'. Det innebär normalt ca 1 veckas handläggning med ett undantag. Det är om jag är borta och jobbar och inte kommer åt datorn. Nu har jag jobbat 110 timmar de senaste två veckorna för att kunna få frivecka och jag hinner ikapp allting under veckan som kommer.

- Något startdatum från operatörernas sida finns inte. Däremot kan ni skriva ett datum när ni vill att detta skall gälla och jag gör vad jag kan för hålla det löftet men jag tänker inte sjukskriva mig från mitt vanliga jobb för att uppfylla löftet.



Till sist en lite fråga. Jag vill ha en direktlänk till Mickes Pass 80 vagnar som skall ha en sovvagn litt WL6 som kallas för nattvagn. Finns inte denna vagn så kommer jag att göra om alla kontrakt som har denna vagn på Torsdag kväll och sätta in WL4 istället. Jag vill också veta om det finns BC4 till MSTS, samma sak här. Finns det inte sätter vi andra vagnar istället.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

alaska 2004-05-16 10:17

Måste hålla med andreasrosen.
Jag har alldrig sagt att jag vill ha ett fordon på en gång.
Utan sagt att jag vill ha ett fordon till det och det.
Fordonen har då kommit upp på hyrköp men inget kontrakt.
Kan ta ett exempel:
Jag betalar nu för 2st Dm3, när jag i ett mail sa att det nog behövs 2st för att komma upp med malmen. Om det är en bestälning på 2 Dm3, ja det kan tolkas olika.

Eftersom jag ändå är igång så måste jag frågasätta om CT Inc. och föredetta ETAB får göra hur han vill?
Så fort dom har köpt nått nytt så flyttar dom tåg hit och dit.
Är det inte meningen att man ska köra färdigt dom kontrakt man har, och som följer med ett företag man köpt?

Måste säga att jag är verkligen rädd för att detta börjar spåra ur, vilket inte är bra för företag på räls.

andreasrosen 2004-05-16 10:49

Måste ju även fråga mig vad konkurrensverket säger om utvecklingen på tågmarknaden? Att ett bolag köper upp alla mindre utan eftergifter är inte tillåtet i verkligheten.



http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-05-16 14:47

Alaska.... jag skriver in exakt det som stod i mailet som jag fick den 1/5 klockan 13:33

"
Hej Hans.

Här kommer det på papper vad vi prata om.

Hyrköp av AKK verken.
Hyrköp av Dunholmens papperbruk.

Hyrköp av MA lok det antal som behövs.
Hyrköp av Vagnar som behövs.

Hyrköp Dm3 + malmvagnar som behövs.
Hyrköp 2 VT5 som växellok med placering en vid varje fabrik.

Är det några frågor så hör av dig.

M v h
Ove
"


Detta anser jag vara ett köp och inget 'kanske'. Någon annan som tycker annorlunda?


Alaska, Notera också att på de kontrakt som jag 'tvingats' byta ut material så kommer det från KMJ eller VHJ. Dessa två rutter ägdes alltså inte av mig förut utan dom har jag köpt med alla de fel som fanns och finns. Dessa fel rättas till så fort jag upptäcker dessa.

----------------------------------------------------------------------


Andreas. Precis som verkligheten så kan vi tycka vad vi vill om att ett stort bolag köper upp de små. Det är naturligtvis skit och på sikt så hotas konkurrensen. MEN...... vad tycker ni jag skall göra? Vilka regler skall vi ha? Skall jag kanske ta bort kortlånen redan vecka 21? Vi vet alla att det bara finns ett bolag som verkligen förlorar på detta och det är just CT Inc. Är det riktigt tycker ni? [8] För min del kan jag ta bort dessa idag. Det skulle underlätta väldeliga för mig. Har man minus i kassan så blir det inga köp (förutom hyrköp).

Ge mig lite vägledning men gör det inte för att straffa era konkurrenter utan det skall vara konstruktivt.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

alaska 2004-05-16 15:06

Citat:

quote:Tidigare skrev Pursche

Alaska.... jag skriver in exakt det som stod i mailet som jag fick den 1/5 klockan 13:33

"
Hej Hans.

Här kommer det på papper vad vi prata om.

Hyrköp av AKK verken.
Hyrköp av Dunholmens papperbruk.

Hyrköp av MA lok det antal som behövs.
Hyrköp av Vagnar som behövs.

Hyrköp Dm3 + malmvagnar som behövs.
Hyrköp 2 VT5 som växellok med placering en vid varje fabrik.

Är det några frågor så hör av dig.

M v h
Ove
"


Detta anser jag vara ett köp och inget 'kanske'. Någon annan som tycker annorlunda?




M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif
Detta är helt rätt Pursche, detta är ett köp.
Men ska vi skriva ut alla mail och vad vi pratat om.
Efter detta mailet har det ju kommit fram att ett lok räckte ju inte för att komma upp från Tassemarken, det var då det var tal om 2 lok.
Men gör hur du vill, det spelar ingen roll.
Bara det blir bra för CT Inc.

andreasrosen 2004-05-16 15:31

Jag skrev just om konkurrensen för att vi igång en diskussion. Sen skulle jag också vilja veta om koncpetet "as real as it gets" även ska gälla oss (inom rimliga gränser)?

Att införa retroaktiva sanktioner mot CT Inc är inte heller rätt. MEN, biter vi oss inte själva lite i svansen när alla bolag blir ett? Lite av tjusningen var väl att jämföra sig med alla andra? Vad är det för spännande med att angå i ett bolag utan konkurrens? För ska jag vara ärlig verkar CT Inc vara väldigt toppstyrt...

Och var är alla andra virtuella bolag???



http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-05-16 16:39

Ja frågan är ju vad NER, Ohlis AB, Traffico osv hade gjort idag. Om alternativet hade varit att de slagit igen företagen för att det blev tråkigt eller om man har dåligt med tid eller annat så ser jag inget fel i att företaget blev uppköpt.
Skulle CT Inc däremot kört med maffiametoder och tvingat till sig företagen så är det natuligtvis katastrof.


Nu kommer ju detta att stoppas vecka 26 (hoppas jag, i alla fall om mina beräkningar stämmer) och jag frågar nu vad vi kan göra mer? Förslag tack...

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-05-16 17:03

Ett förslag på utveckling är om vi inför tillgång/efterfrågan på fordonen som finns på "marknaden". Även passagerarräkning hade väl inte varit fel?

---

MEN en konkret sak som STAB härmed kräver från den virtuella staten är skattelättnader för spårburen trafik! Om den virtuella staten vill se miljövänliga tåg istället för bilar så måste skattelättnader införas i tider som dessa!!! [:o)]


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

alaska 2004-05-16 17:19

Vilka metoder dom andvänts vet jag inte.
Men som föredetta företagare och nu mer styrelseledarmot, kan jag ju säga att det inte gått rätt till. Med detta menar jag att man kan inte handla först och sedan få pengar från banken.
Normalt så måste man ha pengarna innan man handlar, syftar då på uppköp av företagen.
Sedan detta med att flytta och göra som man vill efter ett uppköp.
Om man i verkligheten köpte ett bolag, inte kan man du bara ändra så där på vad detta bolag har avtal på, det skulle ju vara som att köpa Carlsberg bryggeri i Falkenberg och dagen efter säga att man,"Från och med idag tappar vi för Spendrups."
Vilket ramaskri det skulle bli.

Sen är mitt tycke att CT Inc. och Etab och vad det nu har hetat, har hållits lite väl löst och fått göra lite som det vill.

Att man kan få vänta på kontrakt, det är helt förståligt. Detta är ju trots allt bara en fritidssyssla. Men att det bara ska drabba en del tycker jag är konstigt.
Det är flera som fått väntat, medans för vissa bara flyter det.
Inte konstigt att det börjar bli iriterande, för trots allt tid är pengar. Det kostar att vänta. Mycket där för som jag nu säljer allt med fabriker och sånt, transporterna kommer inte igång.

DJ Clinton 2004-05-17 13:15

Alaska: Vi på CT Inc (f.d NER och f.d ETAB)är väl medvetna om riskerna när vi köper in nya fordon och upprättar nya kontrakt.

Ni andra: Vi kör inte med maffiametoder, vi kör helt rent spel. Och nu är det såhär att ETAB och NER skulle gå ihop men vi hade inte bestämt datum då. Samtidigt så bjuder Olis AB ut sig och NER köper upp företaget för 4.5 mille. Nån vecka tidigare hade ETAB köpt upp SGTK för en summa av 5 miljoner VSEK. Vid detta laget var vi fortfarande två separata bolag helt oberoende av varandra. Och sen häromdan när jag pratade med traffico så sa han att han inte hade tid för bolaget längre och undrade om jag ville ta över företaget från honom. Jag sa att jag kunde det och vi kom överrens om vad som skulle göras.

Slutsats:
ETAB köpte upp SGTK, NER köpte upp Olis AB, ETAB och NER går ihop, Traffico undrar om nybildade Cosmonova Trains Inc (tidigare NER och ETAB) vill ta över dom.

Och vi kör inte eget spel, alla bolag är välkomna att göra likadant såvida det inte är olagligt. Samma villkor gäller för alla bolag.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

andreasrosen 2004-05-17 20:09

Som alaska påpekade så måste ju de företags inriktning bevaras som ni köper upp. Ett exempel är SAS som köpt upp bland annat Braathens... bara för att SAS äger Braathens så kan ju inte SAS lägga om linjetabell eller avgångstider helt och hållet... om det gjordes skulle Braathens passagerarna inte längre vara lojala och hela övertaget skulle bli överflödigt... såvida det inte är något annat man vill åt (som slottider etc)


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-05-17 21:30

Så du pratar...... När BK tåg köpte upp BSM så blev allting BK tåg/BK Verkstad. BSM är borta idag.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-05-17 22:34

Vad är BSM?


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

Pursche 2004-05-18 08:20

Bergkvist Svets och mekaniska körde tågtrafik bl a i Dalarna och Småland. De blev sedan uppköpta av BK Tåg (Enligt förre VD'n det sämsta köp han gjort i karriären). Det var en av BSM's förare som lade omkull gasoltåget i Borlänge för några år sedan.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

alaska 2004-05-18 09:41

Citat:

quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Alaska: Vi på CT Inc (f.d NER och f.d ETAB)är väl medvetna om riskerna när vi köper in nya fordon och upprättar nya kontrakt.

Ni andra: Vi kör inte med maffiametoder, vi kör helt rent spel. Och nu är det såhär att ETAB och NER skulle gå ihop men vi hade inte bestämt datum då. Samtidigt så bjuder Olis AB ut sig och NER köper upp företaget för 4.5 mille. Nån vecka tidigare hade ETAB köpt upp SGTK för en summa av 5 miljoner VSEK. Vid detta laget var vi fortfarande två separata bolag helt oberoende av varandra. Och sen häromdan när jag pratade med traffico så sa han att han inte hade tid för bolaget längre och undrade om jag ville ta över företaget från honom. Jag sa att jag kunde det och vi kom överrens om vad som skulle göras.

Slutsats:
ETAB köpte upp SGTK, NER köpte upp Olis AB, ETAB och NER går ihop, Traffico undrar om nybildade Cosmonova Trains Inc (tidigare NER och ETAB) vill ta över dom.

Och vi kör inte eget spel, alla bolag är välkomna att göra likadant såvida det inte är olagligt. Samma villkor gäller för alla bolag.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

Ni kör inte med maffia metoder?
Vad kallar du att hota med polisanmälan, är inte det maffia metoder.

DJ Clinton 2004-05-18 12:27

Citat:

quote:Tidigare skrev alaska

Citat:

quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Alaska: Vi på CT Inc (f.d NER och f.d ETAB)är väl medvetna om riskerna när vi köper in nya fordon och upprättar nya kontrakt.

Ni andra: Vi kör inte med maffiametoder, vi kör helt rent spel. Och nu är det såhär att ETAB och NER skulle gå ihop men vi hade inte bestämt datum då. Samtidigt så bjuder Olis AB ut sig och NER köper upp företaget för 4.5 mille. Nån vecka tidigare hade ETAB köpt upp SGTK för en summa av 5 miljoner VSEK. Vid detta laget var vi fortfarande två separata bolag helt oberoende av varandra. Och sen häromdan när jag pratade med traffico så sa han att han inte hade tid för bolaget längre och undrade om jag ville ta över företaget från honom. Jag sa att jag kunde det och vi kom överrens om vad som skulle göras.

Slutsats:
ETAB köpte upp SGTK, NER köpte upp Olis AB, ETAB och NER går ihop, Traffico undrar om nybildade Cosmonova Trains Inc (tidigare NER och ETAB) vill ta över dom.

Och vi kör inte eget spel, alla bolag är välkomna att göra likadant såvida det inte är olagligt. Samma villkor gäller för alla bolag.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

Ni kör inte med maffia metoder?
Vad kallar du att hota med polisanmälan, är inte det maffia metoder.
Ööö, vad fasen menas med det? Jag hotade med polisanmälan eftersom du hade sagt "såna som jag". Ingenting som hade med tågbolagen och göra. Du börjar göra mig så förbannad så jag kan knappt tro det själv. Jag sköter mitt bolag och du sköter ditt! PUNKT SLUT! Jag vill inte höra några mer kommentarer från någon om hur jag och vl sköter vårat bolag.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

alaska 2004-05-18 17:54

Det lär du nog få höra.
För mig vetligt är det upp till alla att tycka i forumet.

Dson 2004-05-18 18:05

DJ Clinton:
Du kan inte förvänta dig att slippa komentarer om hur du sköter ditt företag "CT Inc".

Precis som alaska så är det även mig veterligen fritt att tycka i forumet.

MVH Daniel
http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif
VD för UBOPGE

Turn on your headlights
If you don't like what you see - Turn them off!

Pson 2004-05-18 19:40

Jag tycker det ändras osv. varenda rackarns vecka.
Börjar bli lite less.

Med vänliga hälsningar Pson

http://msts.e-buzz.net/forum/attachm...2549190057.jpg

Pursche 2004-05-18 19:53

Tänk om jag kunde få konkreta exempel på vad som har ändrats..... [8]

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

DJ Clinton 2004-05-19 09:51

Ja kanske det. Men du alaska kommenterar 99.9% av alla pressmeddelanden som CT Inc skriver. Det börjar jag bli så jäkla less på. Och jag fattar inte vart du har fått polisanmälan ifrån? Som sagt så har varken kommentaren eller anmälan något att göra här. Alla ni är välkomna att kommentera mitt företag bara det inte går ut för mycket negativa kommentarer och synpunkter. CT Inc är ett stort företag och jag och vl bedriver det så gott vi kan.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

alaska 2004-05-19 17:27

Att jag komenterar är väl för att jag tycker det.
Om det är så att man inte får komentera negativa saker, så vad ska man då komentera.

Sen är det bara så DJ Clinton, att det var DU som en gång började, men det har du kanske glömt.

andreasrosen 2004-05-19 18:38

Måste stämma in bakom alaska och Dson. Jag brukar också kommentera mycket forumet, detta får att få företagen lite levande. Andra online-spel uppdateras var sjätte timma, vårt varje vecka. För att inte bli uttråkad mellan veckorna är ju forumet ett ställe att dryfta idéer och tankar!

Om man inte vill ha negativ kritik kan man väl lika gärna prata med sig själv? Det vore väl ytterst sorligt om forumet blev en klubb för inbördes beundran?


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

DJ Clinton 2004-05-20 14:42

Citat:

quote:Tidigare skrev alaska

Att jag komenterar är väl för att jag tycker det.
Om det är så att man inte får komentera negativa saker, så vad ska man då komentera.

Sen är det bara så DJ Clinton, att det var DU som en gång började, men det har du kanske glömt.
Jag vill sluta fred men det vill visst inte du? Och jag har inte glömt att du hade lovat mig förare men sen inte uppfyllt löftet.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

DJ Clinton 2004-05-20 14:51

<center>Pressmeddelande 20 maj 2004</center>

Igår kväll så förhandlade vi med RTS Trafik AB om att sälja vårat posttåg till dom. 20 postvagnar och kontrakt såldes för en summa av 30.000 VSEK till dom.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

EDIT: Stavfelstomten rättar mig själv....

andreasrosen 2004-05-20 22:43

Citat:

quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Citat:

quote:Tidigare skrev alaska

Att jag komenterar är väl för att jag tycker det.
Om det är så att man inte får komentera negativa saker, så vad ska man då komentera.

Sen är det bara så DJ Clinton, att det var DU som en gång började, men det har du kanske glömt.
Jag vill sluta fred men det vill visst inte du? Och jag har inte glömt att du hade lovat mig förare men sen inte uppfyllt löftet.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

Så det har varit "krig"? Maffiakrig? [8]

/FN


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

DJ Clinton 2004-05-21 12:41

Citat:

quote:Tidigare skrev andreasrosen

Citat:

quote:Tidigare skrev DJ Clinton

Citat:

quote:Tidigare skrev alaska

Att jag komenterar är väl för att jag tycker det.
Om det är så att man inte får komentera negativa saker, så vad ska man då komentera.

Sen är det bara så DJ Clinton, att det var DU som en gång började, men det har du kanske glömt.
Jag vill sluta fred men det vill visst inte du? Och jag har inte glömt att du hade lovat mig förare men sen inte uppfyllt löftet.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

Så det har varit "krig"? Maffiakrig? [8]

/FN


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/
Krig kanske, men definitivt inte maffiakrig.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg

alaska 2004-05-23 22:42

Har jag missat ett krig.
Att man alldrig får vara med [8]

andreasrosen 2004-05-23 22:47

STAB hemställer om att styrelsen för CT Inc beslutar om kontrollbalansräkning jämlikt 13 kap Akitebolagslagen. STAB hemställer om att besluta tas snarast av Ordförande eller dennes ställförträdare.


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

alaska 2004-05-23 23:01

Citat:

quote:Tidigare skrev andreasrosen

STAB hemställer om att styrelsen för CT Inc beslutar om kontrollbalansräkning jämlikt 13 kap Akitebolagslagen. STAB hemställer om att besluta tas snarast av Ordförande eller dennes ställförträdare.


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/
Håller med STAB i detta fallet. Alla bolag borde göra en sådan.
NTB har gjort en och det ser väll inte ljust ut, men nu vet NTB vart det står ekonomiskt.

Pursche 2004-05-24 08:07

Frågar ni mig så har jag full koll på CT Inc, åtminstonde till 99%. Det enda frågetecknet är vilka personvagnar som går i vilket tåg men som sagt. I övrigt vet jag exakt var alla deras tåg rullar någonstans. Samma sak gör jag med olika mellanrum i de andra bolagen också.[:p]

M v h
/Pursche
www.svttl.se
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif

andreasrosen 2004-05-24 12:25

KBR syftar mer till att fastställa om halva aktiekapitalet är förbrukat. Och när ett aktiebolag går minus utan att redovisa tillväxtplan eller dylikt blir ju STAB, som presumtiv fodringsägare, lite orolig. För att inte tala om den virtuella banken vars direktörer borde vara uppe i "top spin" [:o)]


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

DJ Clinton 2004-06-01 12:38

<center>Pressmeddelande 1 juni 2004</center>
CT Inc tog idag över AB Traffico. Saldot ingår inte i överlåtelsen.

/Mohammad, VD på CT Inc.

http://w1.500.telia.com/~u50025334/
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3863181746.jpg


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:53.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009