![]() |
Nya teknologier, RailSimulator.com
Paul Jackson har idag gjort följande tillkännagivande på Facebook:
Dear friends, I am pleased to announce that over the next couple of months we will be showcasing the new technologies we have been working on. We’re going to show you new developments each week over the summer, looking at the different advances we have been making. Our first announcement will be tomorrow. Each announcement will focus on a different area of the simulation. All I can tell you until then is that I have been playing with some very exciting new technology and I hope you will like the work we have been doing. Since founding RailSimulator.com my vision has been to constantly take train simulation forward. Continually developing and improving our technology is at the core of that vision. I think over the next few weeks you will see our commitment to that ideal. Paul Jackson Esq OBE CEO RailSimulator.com http://www.facebook.com/railsimulator?ref=ts |
Låter ju spännande detta även om han egentligen inte säger ett dyft :) Lika exalterad som man blir över nya leksaker i simulatorn lika rädd blir man när man vet att allt kommer vara odokumenterat och leda till frustration när man försöker utnyttja det nymodigheterna med noll koll... självplågare som man är ser jag dock fram emot att få se vad som kommer ut av detta.
Hmm...shader att använda för riktiga reflektioner ala det som finns för vatten redan som då kan användas för backspeglar? Ja tack! :) |
Support för Game Pad och Task map ... blev dagens nyheter;
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=30#p1571034 |
Taskmap var ju en bra idé.
Men själva gamepaden gör det för arcade:igt, det är ju tanken att det ska vara en simulator.. Nu känns det som att det är en tidsfråga före dom presenterar RW4 och säger att det är gjort för PS3 och Xbox, så att vi som faktiskt vill ha en simulator och använder PC, får en hard code:ad programvara som blir oanvändbar för att den är för stel. Känner inte att deras önskade riktning för sin utveckling, riktigt är en väg som delas av en riktig simulator, snarare än något arcade liknande.. Hade dom velat ha en bra hållbar simulator så hade dom arbetat på fysiken mer. |
Tråkig nyhet, känns ju mycket bättre och verkligare med tangentbord.
|
Hoppas att det blir valfritt att välja mellan tangentbord och gamepad.:vetej:
|
Ledsen, men för mig är detta...
... nåt som börjar likna "Moderna Tider" med Chaplin i huvudrollen ! Vi har bra simulatorer som kanske behöver vidareutvecklas, men vi behöver inte nån "tomtegubbe" som "Paul Jackson" som skall tala om hur duktig han är och dessutom tjäna lite pengar på hela skiten ? Jag är besviken Mazz, att du kan låta dig imponeras av sånt här, men man kan ju alltid låta det verka ut, så får vi se vad det blir av det !
|
Citat:
Microsoft gav upp, Trainz uppvisar inte längre samma önskvärda tänkande kring teknisk utveckling, hade dom haft en önskan om det så hade dom insett att det vore på tiden att byta motor. Railworks, arbetar sig iaf framåt, och bygger upp en grund, och utforskar nya möjligheter, samtidigt som dom försöker att etablera ett märke i en väldigt hård bransch, till skillnad från dom som tidigare varit och försökt sig på denna branschen, så vågar RSC visa upp sig där dom får möjlighet, och även vara personer som är delaktiga i communityn. |
Jag hoppas att jag satsat rätt simulator som utvecklar sig på bra sätt. Annars lägger jag av med bygget.
Och sluta med tjafset om olika simulator igen. |
Citat:
|
Det är jätte bra med nyheter! Mazz. Fortsätt så. :tumme_upp:
|
Citat:
Nu när jag funderat lite mer på detta så inser jag dock fördelar med detta speciellt när jag tänkte tillbaka på hur det var att börja leka i simulatorn själv för första gången...en satans hög med knappar att lära sig och har man dessutom dålig koll på vad som är vad på ett lok gör det hela inte mycket lättare att komma igång. Sedan dess har ju HUD:en tillkommit som är lite mer intuitiv så detta med att kunna köra med kontroller känns bara som ett naturligt steg i utvecklingen som gör det mer tillgängligt oavsett förkunskaper och plattformsbakgrund(pc,mac,xbox,ps,wii osv.). Fler som kan komma igång lättare leder förhoppningsvis till fler som vill fördjupa sig inom ämnet tågsimulatorer dvs något som alla kanske tjänar(RS.com i pengar och oss med fler användare) på i längden? Detta var som sagt inte på min önskelista av nyheter alls men har nog ändå övertygat mig själv om att det är ett vettigt tillägg i vilket fall...taskmap:en är så klart ett mycket välkommet tillägg för hur ofta har man inte letat efter rätt spår i ett scenario! Nåväl detta var en nyhet av flera som kommer så kanske finns det blir lite för alla smaker..håller tummarna :) |
Var är stöd för multi-core och multi-player? Sånna nyheter kulle jag vilja se till RW3!
|
Innan man börjar fundera på vad RS tänker ta för väg med introduktionen av gamepad så kan man också tänka vad det kan tillföra till de nuvarande användarna. Att ligga i soffan med RW på teven är nog ett ganska bra exempel på där en trådlös kontroll kan vara ypperligt att använda för att köra med. Dessutom kan två spakar (de analoga på kontrollen) fungera bätrre som broms/pådrag än ett tangentbord.
Taskmap är dock en bra nyhet för alla som gillar att växla mycket :) |
Så den här veckans "släpp", Steam Workshop:
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...t=165#p1572706 :) |
Det var en bättre nyhet:tumme_upp:
|
Veckans uppdatering:
http://www.youtube.com/user/RailSimu...?feature=watch De skulle gärna få visa uppdateringar till simulatorn och inte bara interfacet. |
Citat:
P.S. Ett puffskydd till mikrofonen och någon form av ljudeditering i efterhand är alltid trevligt att använda om man ska producera videor i marknadsföringssyfte så slipper man få öronen urblåsta vid varje p och då mikrofonen slås av och på D.S. |
Om det här är "ny teknologi" kan ju möjligtvis diskuteras, kan jag tycka... I vart fall hyggligt positiva tongångar på uktrainsim:
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...st=0&sk=t&sd=a :) |
Vi har redan sett en del av det som presenteras men nu är de officiellt med TS13 den 20e september.
http://railsimulator.com/newsdetail.php?Ref=428 |
Citat:
"For the first time, Train Simulator 2013 will boast full technical documentation, enabling players to get their creations very fast and reliable into the simulator" Dom kanske spar på de riktiga godbitarna tills releasen... :Fnissa: Nåja, det är trevligt och bra att man utvecklar vidare. Som vanligt, behöver man inte betala för TS2013 om man har TS2012, så mig tjänar dom inge pengar på... |
Citat:
I mina ögon så har dom inte gjort TEKNISKA uppdateringar, dom har uppdaterat Game-play mechanics och det är inte det man förväntar sig när man betalar pengar för DLC för att stödja vidare utveckling av produkten. Att dom endast gör uppdateringar för Game-play mechanics gör det inte till ett nytt spel.. Dom kan komma med nyheter till mig när dom har fungerande fysik i simulatorn. |
Lite klipp-o-klistra:
Other snippets from the latest TS2013 podcast : Further performance optimisation will modestly boost FPS and load times New weather effects will include severe weather "making it more difficult to drive", including thunder and lightning Shift from EAX to OpenAL support Hints that full dual monitor support including detachable route maps are in the works TS for Apple OS appears to be under consideration Full Multiplayer support doesn't seem to be imminent |
Citat:
|
Citat:
Den här gången vill jag ändå för min del säga att support för dubbla monitorer och att kunna koppla loss kartan skulle jag tycka vara riktigt bra om det kommer med. Förbättringar till förmån för snabbare ladd o högre fps är ju alltid bra, men kanske svårt att ta på som en nyhet. Sådana förbättringar ska väl på sätt och vis alltid pågå kan man tycka. Men jag kan tycka att jag är ganska nöjd ändå med prestandan, på stationsbilden som jag postade i MatsH:s Backa-tråd, så uppskattade jag hur många polygoner jag hade slängt ut i bara fordon (godsbangården var då inte bestyckad) och det var strax över 500.000 polygoner i vagnar och lok. Ändå så flyter det jämt och gjorde så även när godsbangården och industriområdena fått sina vagnar, märktes ingen skillnad. Mina 20 fps i den situationen är visserligen inte topp-notch, men när det flyter så mer eller mindre konstant, så upplever jag det som bra flyt som inte påverkar spelupplevelsen. Och med TSX och allt på fullt, förutom att jag inte har vassaste kantutjämningen. |
Innan man börjar fundera på vad RS tänker ta för väg med introduktionen av gamepad så kan man också tänka vad det kan tillföra till de nuvarande användarna.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009