![]() |
Hilding Carlsson (flyttad från Downloads)
Underbara spårvagnar!:grin:
Men en fråga från en absolut novis när det gäller Trainz (TS12). Hur gör man dem körbara? Har laddat ner dem och satt dem på ett stickspår som underbar dekoration men vill gärna använda dem. |
Citat:
|
Sorry jag som svamlar. Klart att det är RÄLSBUSSAR. Tror mig ha åkt med någon sådan på inlandsbanan mellan Östersund och Hoting när jag var väldigt ung. Men mest minns jag de gul/orangea innan italienarna tog över men nu är det buss som gäller :-(
Ska testa ditt förslag- Tack! |
Hmm, är nog för oerfaren/okunnig när det gäller TS12. Försökte och ta in SJ Yo1.
Laddade ner cdp-filen och läste in den i Content Manager (overwrite all) kan se alla rälsbussar där och även i Trainz (Trains - Add train) men en del har röd text och går inte att sätta ut. Någon som vet vad jag gör för fel/hur man ska göra. Som sagt novis i denna trevliga omgivning :confused: |
Citat:
|
Tack för snabbt svar!
Får nog ge upp och njuta av de uppställda vagnarna. kunde gå in i något som heter Content Creator Plus och där lägga in en enginespec som heter "GP 38 2", sparade men med samma resultat. Har i alla fall lärt mig något :grin:. Tack! |
Citat:
|
Tack ännu en gång för dina svar.
Testade utan resultat. Tog också bort alla rälsbussar och importerade dom igen. Editerade precis som förra gången och körde Launch Trainz. Commiting Assets kommer mycket riktigt upp och Trainz öppnas men med dessvärre samma resultat som tidigare. Har jag den senaste CDP-filen månne? |
Citat:
|
Hej igen!
Full förståelse om du börjar tröttna på mig. Hur som helst la jag in "Generic Horn" som tuta då jag inte fann något "Swe Horn"... Behöver jag säga att resultatet blev det samma:( |
Kolla om det finns en ruta som är gul när du editar, om det fortfarande inte funkar så kan jag skicka en moddad version.
|
I Content Creator Plus som jag editerar i finns inga färgade rutor.
Du får gärna skicka allt du har som du tror kan hjälpa och jag kan hantera. ajonsson@swipnetse är adressen. Ja jag heter förresten Anders... Tack för din tålmodiga support, Anders |
Jag kan skicka dig en version som funkar för mig, fast jag kör i trainz 2009. MEN du måste ladda ner lAns Y6 modeller härifrån , jag använder nämligen deras enginespec. om länken inte funkar så kan du söka på Y6 generationen
|
Tack för ditt tålamod!
Inte säker på att jag begriper allt vad du säger (nybörjare som sagt) men är beredd att pröva allt. Skicka du! Det blir dig jag plågar med dumma frågor. :confused: Trevlig kväll, Anders :) |
ajonsson@swipnet.se ska det vara, glömde en punkt, sorry.
|
Så nu har jag skickat dom:)
|
Spännande att se om ni lyckas "omvandla" allt RÖTT med nån editering, håller på att bli skogstokig på Trainz2012 just nu.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:57. |