![]() |
Hämtat Dem-Data
Hej!
Jag hämtade dem-data och jag undrar nu hur gör jag med HGT-filen? Var placerar man filen i? Det är MSTS. Tacksam för svar! |
Hej! Det finns en guide på engelska här: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=240&t=24507
Eftersom du redan har filerna går du direkt till steg 2. Du kommer att behöva 2 program, DEMEX och 3DEM.:) |
3DEM går inte använda till win7 för 3DEM är inte uppdaterad till. Suck!
Finns det annat förslag? |
Det var synd, jag vet tyvärr inte eftersom jag använder XP fortfarande. Hoppas någon annan vet!
|
Hej!
Tack för ni läste tråden. Vi glömmer den här nu. |
Testa att kör programmet som administratör och i kompatibilitetsläge! Förhoppningsvis fungerar det då. :)
|
Hej Totte!
Jag kör bara med programmet DEMEX om jag ska göra terräng till MSTS - på min gamla XP-dator. Tyvärr fungerar inte det heller till Windows 7, precis som 3DEM. Har testat nyss, olika kompatibilitetslägen. :vetej: Om du inte har programmet, och ändå vill testa om du kan få det att fungera, finns det här |
Citat:
|
Det kan ju vara olika beroende på vilken version av Win. 7 man har, det finns ju Home, Professional och Ultimate. :)
|
Ingen Demex accepterades av Win7..
Demex första version är skadligt för datorn. Finns det nå´t annat program som accepteras av Win7? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hur gör jag? Hur hittar man regg?
|
Du har nog tagit fel version. Du ska ta den som heter demex setup151.exe.:)
|
Och vart ska jag placera dem i?
|
Det spelar ingen roll. Bara installera till valfri mapp på hårddisken.:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Får inte det att funka!
|
Värsta fall tvingas jag skaffa beg. dator med XP. Kostar c:a 1500kr. 3 mån garanti
|
Citat:
Det här kanske get dig något: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...11555&start=15 |
Citat:
Jag hade XP innan jag installerade Win7 och jag hade aldrig Demex installerad. Det är först nu jag försöker bygga landskap med Dem-data mark. |
Lite OT, men jag är väldigt imponerad över hur du klarade att bygga Trollhättan_2 utan DEM-data...:applad::applad:
|
Citat:
Jag har testat ta bort allt, hela Oslo och ner till Vestby och alla tiles. Men problemet var att vissa spår och vägar inte gick att ta bort p.g.a. Hide Wire. Det gick inte återställa till normal spår med Win7. (EditRoute) Jag tänkte bygga om Vestby-Oslo med Dem-Data, men tyvärr går det inte. Jag får nog fortsätta med finalbygget av Hamnbanan. Så får det bli. |
Citat:
|
Citat:
Jag låter Oslo vara. När hamnbanan blivit klar, så börjar jag med RW. |
Okej, gör så!:)
|
Hei jeg har ingen problemer med Demex. Jeg har Win7 ultimate.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45. |