![]() |
Lever ORTS?
Hej
Lever ORTS? Deras hemsida uppdateras inte alls verkar det som och jag tycker att deras forum (det är väl det på Elvas tower?) inte verkar superaktivt direkt. Har man "kört fast"? Tänk om man hade valt en riktig open source licens så att någon annan kunnat tagit vid ifall man kör fast - med den licens man har nu så är detta svårt/omöjligt om jag fattar det rätt.... |
Jag tror nog inte att det är dött, man har ju haft ganska långt mellan versionerna tidigare också, och hemsidan har sällan uppdaterats mellan släppen.:)
|
|
För er som har undrat så skriver ORTS utvecklare att nästa version släpps i slutet av maj eller början av juni! Längtar...:grin:
|
Och så här sa man igår på uktrainsim:
"We rapidly approaching a new release, which has a lot of new and exciting features and compatibility enhancements. Stay tuned. chris" (signaturen "longiron") |
:tumme_upp:Spännande!:Yeah:
|
Mycket spännande!:grin::tumupp:
|
Kolla OR:s status http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=324&t=126425
|
Or börjar att röra sig
Snart dags för släpp http://www.openrails.org/ These items are complete and will be included in our next public release (SVN 906 to 1228) » Multi-player added which supports any route, rolling stock and activity » Greatly improved signalling (sigscr.dat file now processed in full) » Speedposts now show maximum speed » F4 window shows speed, speed limits and signals ahead » Can resume from an archive of saved simulations » » - System - » More tolerant of errors in models such as cabviews » Train physics improved » 2D cabs option to suit widescreen monitors » Esc no longer quits immediately » Customisable keyboard » Faster screen saves » Shift+8 restores free roam camera view » Messages confirm use of cab controls » Alt+9 to watch other trains » Ctrl-9 to open a dispatcher window (need to check the option in the menu) » Improved rendering speed and effect » » - Modelling - » AI trains have more accurate behaviour » AI train lights now working » Dynamic, vacuum and emergency braking improved » Dynamic brake now has sound » 2nd pantograph now works correctly » Diesel engines can now be started and stopped » Terrain transfers added » Coupler breaks added. |
Högst spännande!:tumupp::tumupp::tumupp:
|
Va spännande! :Yeah:
|
Är det någon som vet när man tänker börja planera sina egna verktyg för att bygga landskap och rutter?
Enligt deras roadmap så är detta något som man inte tidssatt men det står längst ner och sidan slutar med att man har en spännande del av 2011 framför sig. Själv har jag kommit till år 2012 så jag misstänker att sidan är dåligt uppdaterad... |
Skulle gissa att de vill ha en fullt utvecklad simulator innan de ger sig på editorer också.:)
|
Lever ORTS? Ja, den lever för nämligen nästa version är släppt nu!
http://openrails.org/release.html Har redan testat. Allt funkar bra utom signalsystemet. Vissa signaler visar rött fast på körmonitorn visar grönt. Dödskallarna blinkar. Signalsystemet är fortfarande inte klara. Det är vad jag upptäckt. |
Kul, ska testa nu! Synd att signalerna inte funkar, det skrev utvecklarna att de skulle göra i 0.8... :(
|
Väldig tyst tråd...
Hm, va väldig tyst tråd det blev. Själv låg jag på låg nivå:o, undrar nu om ni har hört nå´t nyhet eller ännu mer uppdateringar.:vetej:
|
http://www.openrails.org/coders.html
Undrar vad det kan betyda? |
Citat:
Verkar inte ha med själva spelet att göra alltså. |
Okej! Tack för svaret.
Det är intensiv forum hos Elvas Tower. |
Hej!
Jag tog Grålle och körde den med Open Rails, så det är galet med pantografen och fotsteget. Kolla här: http://youtu.be/ZYtHPdzK97M Det är inte bara Grålle, alla X2:or! :vetej: |
Oj! Även ljudet är konstigt med pysande från bromsarna som aldrig slutar! :confused:
|
Hej!
Vad tror ni orsaken kan vara? Är det fel på OR eller tåget? |
Synd att många stora MSTS-tågbyggare lagt av intresset. Borde de inte vakna igen när OR tar över MSTS och utveckla mer igen?:rolleyes:
|
Citat:
Den dag då dom kommer upp till version 1.0, dvs med egna editorer och möjlighet till betydligt roligare scener (läs mer detaljerat och trevligare grafik) som både Trainz och RW har redan idag, så tror jag det kan bli större intresse. Men, det tar ju kanske "lite" längre tid än väntat, ingen skugga över det, det är ju frivilligt arbete, men de andra står ju inte stilla heller i sin utveckling. I de senaste experiment-versionerna, så har i alla fall det nya signalsystemet provats och fått mycket gott mottagande. Nån som provat? Jag tror att OR måste komma i närheten av samma grafiska upplevelse som RW och Trainz har idag, annars tror jag det blir svårt att få nått större intresse tyvärr. Eller nja, om dom kan bevisa att dom simulerar väldigt mycket bättre än andra simulatorer så finns också möjligheten till vaknat intresse. Jag tror dock fortfarande, för "volym-intresse" är nog eye-candy väldigt viktigt. |
Ja, signalerna fungerar perfekt!;) Även Aktivitet med på min rutt i alla fall.
DK2000 är det lite bekymmer med. Den ger alldeles för låg Fps. 13-20. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009