![]() |
100223 F1200 Ånglok Rapporter här!
5 bifogad(e) fil(er)
Startar en ny tråd för gamla F1200. Tråden "En dröm" är ingen dröm längre, den har blivit en realitet! Har lyckats animera alla boggier och texturerat massa detaljer. Tyvärr pekar polygonmätaren i taket - men det är ett senare problem. Laddar upp några bilder på hela loket (for show) - den skall ju delas upp i 6 delar sedan (loket, tendern, tenderboggi, 3 st lokboggier.
Håll tillgodo så länge: |
3 bifogad(e) fil(er)
Tyvär blev det fel med texturerna! Laddar upp några bilder till med rätt boggitextur - och då upptäcker man genast ett textureringsfel på skorsten(och ångdom).
"Ce la vie" som Sarcosy skulle ha sagt. |
Härligt Lennart.
Har gått och väntat på bilder, med lok och tender tillsammans. Kan tänka mig, att en hel del danskar också blir överlyckliga när hon släpps. Måste kännas enormt skönt för dig, att först få drömma och sen sätta drömmen i verklighet. Du har verkligen gjort, ett kanonjobb med henne.:tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp::applad::ap plad::applad: EDIT: Blev alldeles till mig, när jag såg bilderna. Att jag inte märkte någonting med boggie och skorsten. Dom rätta texturerna på Boggien lyfte henne tio snäpp till upp på skalan. |
Tack Bengan,
sånt stärker mig att höra! |
va läckert!!!
Hatten av för skicklig modellbyggare! :tumme_upp: |
Ah vackert! otrolig modell! Oroa dig inte över polygon antalet dock, ånglok kan gott vara lite högre ;)
|
Vackert var ordet.
Men (som Tony Irving skulle ha sagt) hade/har inte F-loken en tvåstegs Knorr luftpump? |
:Skvaller: om man höjer maxvärdet på polygon mätaren, så blir det grönt ;)
men, helt underbar :D det är nog i överkant med mängden.. men men, smakar det så kostar det ;) |
!
som du ser finns inga ord ovan som kan beskriva det jag sett i denna tråd i dag. Får väll dra till med några av de jag känner till. Fantastiskt fint! Otroligt! Underbart! Hur hinner du med allt? Brädan till din dator är väll nedsmällt vid det här laget. LokKalle |
Citat:
|
Citat:
Det värmer att höra sånt från en "Master"! |
Citat:
|
Citat:
|
Nä, det är fortfarande en dröm! (Du har ju inte släppt gudinnan ännu :()
|
Citat:
|
Bilder!? Jag har ritningar! Kolla mail. :D
Annars kan du ta en titt på den här bilden: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...08_%281%29.JPG Se bara till att förstora den till max storlek! |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
100224 Lägesrapport
3 bifogad(e) fil(er)
Tack Korvtiger och Mazz för bilder och information! Det är väldigt lätt att åka i fällan och modellera(ej det barn leker med!) massa snygga detaljer, men loket skall ju fungera i Trainz också (alltså "kompromiss"). Om jag skulle göra allt jag skulle vilja skulle väl loket röra sig en frame på 5 sekunder och hur roligt är det? Jag har "svetsat vertex" och "optimizat" och själva "bodyn" ligger på ca. 12 kilopolygoner och där nånstans borde det väl hamna.
Bilderna visar vänster och höger sida samt en bild på en "möjlig, plausibel eller sannolik" Kuentze-Knorr tryckluftspump? Klart ut för idag: |
Jag saknar ord:drool:.
Otroligt bra arbete :drool::tumme_upp::tumme_upp::drool:!!!!! |
100225 Sotskåp?
2 bifogad(e) fil(er)
Är det någon som har nån bild på hur sotskåpet ser ut innanför luckan?
Tacksam för svar! |
Citat:
Men en kul grej, av dig. Så nu blir det inte bara, att fylla på med kol och vatten. Nu ska man även behöva skita ner sig, med tömmning av en massa skit. Skönt att inte Korven, kan göra likadant med sina teakvagnar. Då det är håll, rakt ner till marken. |
100225 På spåret!!
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
I övrigt har F1200 satts på spåret idag. Två errors - småsaker - sen flöt allting perfekt, ibland har man tur (eller börjar lära sig alla fällor). Animeringen av slidstyrningen fungerar bra så när som att kolvstängerna sliter sig lite i kurvorna men där finns en del att fila på. I övrigt är jag rätt nöjd så långt. |
1 bifogad(e) fil(er)
Stiligt.
Retas du lite nu eller har du glömt strålkastarna i fronten? EDIT: Är det en synvilla eller går hjulet över på fel sida om rälen? |
Hej!
Jättefint lok du har gjort! :tumupp: Finns det en möjlighet att få loket till MSTS? |
Citat:
Bakre boggins attachments skall experimenteras med - det är svårt att få det rätt för alla spårradier(har försökt med 0,0,0 men det blev inte bra). Är det nån som vet så hör av er! Jag kommer(svagt) ihåg att jag fixade det hyfsat för GSJ Lok1. Det var nåt med bogey dummy? |
Citat:
|
Citat:
Tyckte hon såg lite naken ut bara. |
Har ingen bild på hur det ser ut innanför luckan, men jag har ritning... :D
|
Citat:
|
OK Bengan då:
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Jag får nog citera mitt tidigare inlägg.
Citat:
|
Kan bara inte fatta hur du kan bygga nått så fint, så snabbt!????? Men det är väldigt bra att du kan det. Ännu en supermodell från dig, man tackar!
|
100226 Finlir!
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för alla positiva svar! Idag har jag rättat till massa småfel i animeringar m.m. Justerat texturer(till det bättre hoppas jag). Gjort sotskåpsinredning och animerat sotluckan. Flyttat fästpunkten för bakboggin ett otal gånger utan att bli helt nöjd. Skicka en Beta för testning till mina testare.
På återhörande: |
Det ser grymt bra ut lan! :applad: Det behövs verkligen mer svenska ånglok till trainz. :)
|
100228 Massa finlir med detaljer!
4 bifogad(e) fil(er)
Hej alla loktokar!
har jobbat efter Korvtigers utmärkta anvisningar och slänger upp några bilder på nuläget: (animeringar, rök och ångeffekter, ljud, enginespec m.m. återstår). Men själva loket börjar se hyfsat ut, eller vad tycker ni? |
Fint!!!!:applad::applad:
|
Hej lan!
Mycket mycket fint! Det kanske närmar sig färdigställande snart. Ser i alla fall mycket fram emot det. LokKalle |
Hej http://msts.pointclark.net/msts/icon7a.gif
Helt fantastisk modell, har aldrig skådat nått liknande. F-loket är min favorit. Skall bli ett sant nöje att kunna köra det på Trainz 09-10 när jag fått inhandlat det. Antar att 06 inte funkar. Du är en hejare på att bygga i 3D, :tumupp::tumupp::tumupp::tumupp::tumupp: |
020301 Mängder med småsaker tillrättade!
8 bifogad(e) fil(er)
Har suttit och okulärbesiktigat Bengans utmärkta bilder och Korvtigers detaljerade beskrivning av alla delar och vad dom använts till och noterat allt som varit felaktigt på modellen. Det ledde till hundratals småändringar. Några är texturförbättringar, buffertbalkarna, tenderns kolbox, trappor, vevstakssäkring samt massa annat. Laddar upp några bilder från olika håll så får vi se om någon har synpunkter på något (en sak är att tendern reflekterar för mycket ljus och åt fel håll - skall ta en titt på det vid tillfälle). Inredning fattas helt ännu (görs i samband med hytten).
|
Är det inte så att ångpannan ska vara svart - som kolvagnen? Det stör mig ganska mycket med "ofärgat" eller hur den än är målad.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01. |