Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rutt till CDP? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25627)

Romet12 2010-01-24 19:23

Rutt till CDP?

Hur göra jag så att min rutt blir en CDP fil, och har mitt namn osv. Liksom när jag öppna content manager då och skrev mitt rutt namn i sökmotor där, då kom den fint fram. Men det står AUTHOR: UNKNOWN, och det finns en mörkorange knapp/bild med utropstecken på den också. vad betyder det?

Andreas 2010-01-24 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 202395)
Hur göra jag så att min rutt blir en CDP fil, och har mitt namn osv. Liksom när jag öppna content manager då och skrev mitt rutt namn i sökmotor där, då kom den fint fram. Men det står AUTHOR: UNKNOWN, och det finns en mörkorange knapp/bild med utropstecken på den också. vad betyder det?

Högerklicka på filen och välj "Save to CDP" eller något sånt. ;)

Romet12 2010-01-25 22:51

Egentligen förstår jag inte alls hur man ska göra för att hela min rutt ska finnas med i CDP-filen. Och att när jag redigerar rutten i Content manager eller vad det nu heter, där jag lägger till mitt namn osv. Men fortfarande dyker inte upp mitt namn. Hur får ni upp erat namn dit? Och hur kan jag göra så att alla ska kunna sedan ladda ner hela rutten utan problem, med alla delar som behövs?

Romet12 2010-01-29 08:22

Asså, jag har fortvarande problem med rutt grejen att göra till CDP2/CDP där det står mitt namn. Har redigerat rutten i Content Creator Plus, men funkar fortfarande inte.

http://img42.imageshack.us/img42/8836/ssverror.jpg

Som man kan se så står det fortfarande på Author: Unknown, även om jag lade till mitt namn osv. Snälla behöver verkligen hjälp.

Jag blir mer och mer försenad med min beta-test och release date. :(

ekankal 2010-01-29 08:51

Har du reg. ditt spel hos Auran?
Har du inte gjort det, så har du inte fått ett eget kuidnr, och därmed står det unknown som author oavsett vad du skriver själv.

Högerklicka på rutten och välj "Weiw errors" så får du reda på vad den röda symbolen varnar för.

Romet12 2010-01-29 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 202721)
Har du reg. ditt spel hos Auran?
Har du inte gjort det, så har du inte fått ett eget kuidnr, och därmed står det unknown som author oavsett vad du skriver själv.

Högerklicka på rutten och välj "Weiw errors" så får du reda på vad den röda symbolen varnar för.

Ja det har jag gjort (registrerat spelet)!

korvtiger 2010-01-29 19:13

Är CMP ihopkopplad med Aurans server? (kan du använda DLS?)

Romet12 2010-01-29 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 202734)
Är CMP ihopkopplad med Aurans server? (kan du använda DLS?)

Japp, DLS funkar. Jag kan ladda ner och installera utan problem.

ekankal 2010-01-29 20:14

Har du högerklickat och valt "Weiw errors"?
Isåfall, vad får du för felmeddelande?

Annars kan du ju prova att clona rutten, och se om du står som author på kopian.

Romet12 2010-01-29 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 202741)
Har du högerklickat och valt "Weiw errors"?
Isåfall, vad får du för felmeddelande?

Annars kan du ju prova att clona rutten, och se om du står som author på kopian.

Kan inte väla "view errors"

Romet12 2010-01-31 13:41

Asså, jag märkte att när jag "clonade" rutten, då blev mitt namn med där det står Author. Annars står det fortfarande på den originella Unknown. VF? Asså, jag behöver verkligen hjälp, annars e jag tvungen att lägga ner hela projektet. :(:(

Bengan 2010-01-31 13:48

På inlägg 4, med visad bild.
Så har du inte kört commit.

Kan vara det som spökar.

Romet12 2010-01-31 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 202870)
På inlägg 4, med visad bild.
Så har du inte kört commit.

Kan vara det som spökar.

Ju, det har jag gjort (kört commit)

ekankal 2010-01-31 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 202868)
Asså, jag märkte att när jag "clonade" rutten, då blev mitt namn med där det står Author. Annars står det fortfarande på den originella Unknown. VF? Asså, jag behöver verkligen hjälp, annars e jag tvungen att lägga ner hela projektet. :(:(

Du behöver inte lägga ner, använd bara kopian (den du clonat), den är EXAKT samma som orginalet.

Romet12 2010-01-31 14:07

Men det e så, jobbigt... Alla mina saker följer inte med i rutten då... Som du kan se på bilden ovanför. Då e det ett slags röd märke som betyder något fast jag inte heller vet.

Andreas 2010-01-31 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 202877)
Men det e så, jobbigt... Alla mina saker följer inte med i rutten då... Som du kan se på bilden ovanför. Då e det ett slags röd märke som betyder något fast jag inte heller vet.

Det röda märket varnar för du använder saker som inte är anpassade till TS09.
Jag hade samma problem innan.
Kolla på länken här : http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25509

Romet12 2010-01-31 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 202879)
Det röda märket varnar för du använder saker som inte är anpassade till TS09.
Jag hade samma problem innan.
Kolla på länken här : http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25509

För det första så använder jag TC=Trainz Classics
och för det andra, hur fixade du problemet?

Andreas 2010-01-31 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 202880)
För det första så använder jag TC=Trainz Classics
och för det andra, hur fixade du problemet?

Jag gjorde inget speciellt. ;)
Felet kvarstår :)
Men eftersom jag har banan på min dator, och har långt kvar att bygga, så tänkte jag inte (just då när jag skickade inlägget) att fixa till det felet just nu.

Romet12 2010-01-31 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas (Inlägg 202891)
Jag gjorde inget speciellt. ;)
Felet kvarstår :)
Men eftersom jag har banan på min dator, och har långt kvar att bygga, så tänkte jag inte (just då när jag skickade inlägget) att fixa till det felet just nu.

Ok, asså om jag sparar min rutt som .CDP-fil, och någon laddar ner den, kommer han/hon, personen få hela rutten plus rutten där personen kan direkt börja köra?

Romet12 2010-02-05 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 202892)
Ok, asså om jag sparar min rutt som .CDP-fil, och någon laddar ner den, kommer han/hon, personen få hela rutten plus rutten där personen kan direkt börja köra?

Kan någon hjälpa mig? :(

marmar 2010-02-05 13:49

Har du sessionen och rutten? Om du har det dubbelklicka på din rutt och sessionen och välj save to cdp. Då har du två CDP filer sen är det bara att ladda upp banan på nån sida det går.
Sen skriver du vad man behöver till rutten för allt ska vara med t.ex Svenska tåg skivorna.

Romet12 2010-02-05 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 203256)
Har du sessionen och rutten? Om du har det dubbelklicka på din rutt och sessionen och välj save to cdp. Då har du två CDP filer sen är det bara att ladda upp banan på nån sida det går.
Sen skriver du vad man behöver till rutten för allt ska vara med t.ex Svenska tåg skivorna.

Skulle du kunna förklara lite närmare? :( Jag förstår inte riktigt hur man ska göra. Och det andra problemet är att det står UNKNOWN på author på min rutt/session. :(

lan 2010-02-05 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 203282)
Skulle du kunna förklara lite närmare? :( Jag förstår inte riktigt hur man ska göra. Och det andra problemet är att det står UNKNOWN på author på min rutt/session. :(

Är du registrerad hos Auran?

Romet12 2010-02-05 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 203289)
Är du registrerad hos Auran?

Japp... Som sagt, då har inte äns min rutt någon egen kuid

Romet12 2010-02-07 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av marmar (Inlägg 203256)

Vad menar du med "dubbelklicka på din rutt och sessionen"? Ska jag dubbelklicka på dem samtidigt eller? Om ja, hur ska det gå till då? :(

lan 2010-02-07 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Romet12 (Inlägg 203498)
Vad menar du med "dubbelklicka på din rutt och sessionen"? Ska jag dubbelklicka på dem samtidigt eller? Om ja, hur ska det gå till då? :(

Jag tror Marmar menar "högerklicka" i CM!

Romet12 2010-02-07 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 203518)
Jag tror Marmar menar "högerklicka" i CM!

Ok, men ska jag trycka på båda session och rutten samtidigt eller?

benkegbg 2010-02-07 21:30

1 bifogad(e) fil(er)
Hej Du är inte ensam.
Jag har samma sak i min Content Manager:
Och som ni ser så har jag samma session från tidigare idag men då är min ID med... Konstigt. Rutten heter Malmbackabanan och finns dubbel också i listan, men jag har bara en rutt och en session. Hmmm. Också när den sparar på AUTOSAVE....

TIPS: Det försvann när jag öppnade filen (Control-shift-E) och sedan stängde igen. Sedan Open for edit och Commit.
Hälsningar

Romet12 2010-02-08 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av benkegbg (Inlägg 203522)
Hej Du är inte ensam.
Jag har samma sak i min Content Manager:
Och som ni ser så har jag samma session från tidigare idag men då är min ID med... Konstigt. Rutten heter Malmbackabanan och finns dubbel också i listan, men jag har bara en rutt och en session. Hmmm. Också när den sparar på AUTOSAVE....

TIPS: Det försvann när jag öppnade filen (Control-shift-E) och sedan stängde igen. Sedan Open for edit och Commit.
Hälsningar

Ok, men på vilken av dessa gjorde du den där TIPSet på? På den där det står UNKNOWN eller?

benkegbg 2010-02-08 18:26

Svar ja.
Jag markerade den. Höll ner Ctrl-Shift och tryckte E så öppnas mappen. Där öppnade jag config-filen bara för att titta i den och se om jag kunde ändra något på mitt namn eller så. Men icke. Så jag stängde filen igen, och då fick CM för sig att jag pillat i den så den hamnade i "open för edit". Där committade jag den och då kom mitt namn upp på listan.

Romet12 2010-03-01 11:32

Ok, jag behöver ändå hjälp... Asså, om jag vill sätta upp min rutt, som alla kan ladda ner, att i rutten finns även tågen placerade. Måste jag göra session eller Routes till CDP filen? Eller hur går det till nu?

Romet12 2010-03-01 18:42

snälla, någon?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.