![]() |
Paintshed
Hej jag kan inte få mitt paintshed att funka.
Jag öppnar CMP och klickar på filken Paintshed Templates och höger klickar på en fil och väljer edit och new paintshed asset. Men då kommer ett medelande fram runtime error ... Vad ska jag göra? |
Vilken version av TRS kör du?
Paintshed var något som var poppis med de första versionerna av Trainz men nu har användarna blivit lite mer seriösa så nu tror jag inte det funkar med nya TS2009. För att vara ärlig så har jag inte lekt med den målarlådan på länge. |
Citat:
|
Det är 2006 som jag kör.
|
Visa en bild på felmeddelandet, så blir det lättare.
|
Jag är inte så teknisk. Hur ska jag göra för at få en bild på det?
|
Du fixar upp felmeddelandet och sedan trycker du på knappen "Print Screen/SysRq" som finns längst upp på tangentbordet till höger om F12-knappen. Sedan går du ur spelet och öppnar paint, eller annat grafikediteringsprogram. Där trycker du ctrl-V och sedan sparar du som .jpg bild. Lägg upp här i tråden.
|
jag fattar inte hur jag ska få in bilderna
jag är ny. |
Var laddar man ner/köper paintshed?
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Tack.
Här är vad som kommer upp när jag gör det jag beskrev tidigare Bifogad fil 23900 och här vad som kommer upp när jag går in på programet via den här datorn,... Bifogad fil 23901 P.S Det kanske inte fungerar |
Det ser ju ut som vista.. då kan man ju inte hoppas på för mycket..
Prova följande: Öppna startemyn, välj kör skriv först in regsvr32 /u /s comdlg32.ocx tryck sedan ok, sen skriver du in: regsvr32 /s comdlg32.ocx Sen borde det kanske fungera med lite tur, fungerar inte det efter detta, prova även att ändra kompabilitetsläge på filen.. Ingen aning om hur man gör detta i Vista.. |
tyvär det funkade inte:(
|
Citat:
|
Jag har valt OpenGL men paintshed funkar ändå inte.
|
Då kan du ändra tillbaka till DirectX. Har du "kollat" systemkraven?
|
Nu har jag fixat så att jag får fram fönstret men slutar inte att ladda det är bara när öppnar via CMP.
Men jag kan inte starta det via att gå in på den här datorn, hårdisken, program, auran... Då kommer ett fönster upp där det står No Lanugage was specified. USE-Lang=US vad ska jag göra? |
Citat:
|
Ja det gör jag. Men det funkar ändå inte:confused:.
Det kommer fram ett fönster där det står : No Lanugage was specified. USE-Lang=US ska jag lägga till någon fil eller ändra på något? |
Citat:
|
Har du dessa filer i din Paint Shed mapp? Jag tror dem bör ligga där... Pröva att kör dessa filer.
regsvr32 /u /s comdlg32.ocx regsvr32 /s comdlg32.ocx Lycka till!:grin: |
Nej jag kan inte hitta dem var kan jag ladda ner dem?
|
Jag har läst i ett annat inlägg där det står att man ska ha någon fil där det står "Trainz Paint Shed_SE" eller nåt jag är inte säker:confused:.
|
Citat:
|
Citat:
|
Här är en länk till inlägget
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Dessa Lang- filer (Language-filer) ska du ha i Paint Shed mappen. Om du INTE har dem ska du ladda ner dem och flytta filerna till Paint Shed mappen. Du kanske bara har några av dem eller inga alls så därför får du dem. Pröva och se hur det går. Hoppas att jag packade ner filerna rätt bara... Lycka till och hoppas det fixar sig! :) |
Tack så mycket:)
|
Men finns det någon sida där man kan ladda ner paintshed eller:confused:
|
Citat:
Bra att det fixade sig! |
Ja men det kanske kan finnas andra versioner:)
|
Citat:
|
Det fungerar nu jag laddade ner en anan version.
|
Citat:
|
Jag sökte på google:).
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44. |