![]() |
C20 in i tunneln
Hej!
Har suttit och lekt lite med SVoyager's C20, och jag är imponerad! :) Här kommer några bilder på väg mot tunneln. mvh .... Mats |
Kan du släppa rutten? Ser grymt ut!
|
Tja, om det blir någon fortsättning så. Än så länge har jag lagt kanske 25 min på byggandet, så det är inte mycket mer än vad som syns på bilderna.
Vi får väl se. mvh .... Mats |
Helt helt otroligt Mats!!
Vart har du hittat dom där höghusen? |
Riktigt fint Mats! Jag undrar också var du har hittat dom där höghusen?
Och en sak till: Var hittar man den där tunnlen? |
Citat:
|
Det här är sjukt bra alltså! Jag blir grymt imponerad av hur verklighetstroget och snyggt TRS blir med hjälp av dina "gröna fingrar"!:D:cool:
|
Det där var bland det absolut bästa jag sett :eek: Helt otroligt snyggt och verkligt.
|
Citat:
|
Ser ut som du försökt efter likna tub 2. Kan det stämma?:)
|
Citat:
Är som övriga skalan, helt imponerad av detta som du har gjort, otroligt snyggt:):). |
Citat:
|
Mats.
Ser kanonfint ut, som vanligt med dina bilder. Man blir väldigt imponerad och avundsjuk för att man inte ens kommer i närheten av detta. Det enda som jag kan slå ner lite på. Är att jag tycker att staketet ligger alldeles för nära strömskenan, annars otroligt vackert. |
Citat:
|
Citat:
|
Oj, då! Det var värst vad många kommentarer det var här! :eek: :)
Först av allt, tackar för alla vackra ord. :o Om vi börjar bakifrån så finns det ingen anledning att vara avundsjuk Bengan. :) Jag tror inte att jag har några speciella talanger, utan det är bara övning som gäller (det och att använda dom hjälpverktyg som Trainz erbjuder). För att stjäla ett citat av Eddie Spaghetti: "I'ts not rocketscience, it's just regular science." :) Grunden i alla mina banor är densamma. Först göra marken ojämn,för det mesta med höjdverktyget på låg känslighet och stor radie och bara svepa över baseboarden för att ta bort alla plana ytor (denna gången använde jag dock en inbyggd displacementmap). Steg två är en grundtextur över hela banan. Efter det så brukar jag göra ett område på kanske 40x40m med skogstexturer och träd på. Sedan kopierar jag helt enkelt den rutan (med texturer och träd) och placerar ut lite här och var över banan. På så sätt blir det en massa skogsdungar som jag sedan brukar höja upp lite över det omgivande landskapet. Sedan är det "bara" att fortsätta med detaljarbetet. ;) För det mesta brukar jag även lägga spåren innan jag målar grundtextur över hela banan. Moving on ... Den enda linje jag egentligen har åkt på den tiden jag bodde runt Stockholm är den till Farsta, så kanske lite inspiration kommer därifrån. Annars är det bara fantasi. Husen, ja. Dom är ryska och nedladdade från någon rysk sida som jag inte har adressen till för tillfället. Dom är verkligen snygga och passar bra framförallt som bakgrundshus med tanke på att dom är så stora. Jag har säkert missat något, men det får bli nå'n annan gång i så fall. :) mvh .... Mats |
Oj oj oj, du har lyckats igen Mats. :D Vad du än tar för dig blir resultatet likadant, ursnyggt! :tumupp: :tumupp:
|
Bilderna du visa nu senast blir perfekta som stationen Fittja i riktning mot Ropsten.:)
|
Grymt snygga bilder, ser verkligen ut som i verkligheten.
MVH Bengt L. |
wow, wow!! Det är jättefint!!! Svårt för mig för att beskriva vad jag tycker på svenska men din layout är bättre än vad jag alltid hoppades för min c20. Längtar att ser hur det blir i framtiden! Goodjob!!!!
SV |
Grymt snyggt!!
Du lyckas verkligen bra. MIn bana länns som ren skit mot din. Förresten, jag hade problem med den stationtypen. Elskenan på ena sidan gick inåt perrongen. Går det att ändra? Ännu en gång,Snyggt!:tumupp: :D |
Citat:
Om du drar ena spåret mot söder så kanske det blir så, pröva isåfall att dra mot norr o.s.v |
Funkar inte...
|
Citat:
|
Inte för mig iallaf
|
Då gör du fel
|
Kan någon ta sig tid att visa med Screenshots?
|
Ska försöka förklara.
Om du vill ha dubbelspår från A till B så lägger du först ett spår från A till B. Det andra spåret börjar du i B och lägger mot A. |
OMG!!!!
That looks so realistic. Can't wait for it if it is going to be released! Allastair |
Hej
På denna bilden,vad är det för staketliknande vid sidan av spåret? Finns det som buildt in?. http://217.197.57.186/forum/attachme...1&d=1147175077 |
Citat:
mvh .... Mats |
Hur byter du spåret? När jag byter är det fortfarande Concrete.
|
Här kommer inom kort att stå något väldigt intressant, eller kanske inte.
... Mats |
Hej.
Vad vad det du ändrade i configen? Tack i förhand |
Citat:
|
Strömskenan är på fel sida.:(
Kalas likt den riktiga tuben f.ö Mats:) |
Strömskenan är inte så mycket att göra åt om man inte bygger något eget.
Stationen och en mängd liknande stationer hittas på DLS. Bara att söka på "substation". mvh .... Mats |
Hittar inte "substation" i spelet. Har tagit Commit. Vad heter plattformen i Trainz?
|
Otroligt snyggt Mats! nästan verklighetstroget :)
|
Hej
Är det Jeffmorris stationer på bilden? Är det en station med passargerarstöd |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47. |