![]() |
Min nya glugg kom med paket igår. Och nu sitter den på huset. Presterar som tusan redan vid full öppning. Tror jag dööör :tumme_upp:
Hehe, bilder kommer, lovar! Men först så ska det flyttas till söder här i stan. Och det är mö kvar att göra tills dess. Hoppas att Simon kommer med sin volvo så att man kan få in allt i ett lass :drool: |
Citat:
|
Citat:
Citat:
//Simon som hoppade in för tre timmars glassejobb i en VW Transporter idag. |
Min bil fick en liten present idag i form av USA-blinkers :tumme_upp:.
http://pici.se/pictures/UMNwgbhvB.jpg (Sommarfälgarna åkte på i förrgår) |
Apropå bilar. Tvättade min BMW med nyinköpt högtryckstvätt och bilen såg fan ut som en utställningsbil i lacken och i fälgarna!
Så är livet på en gård i skogen! ;) |
Jo det blev bra Hemulen och det blir nog bil av det vraket oxå:ber:
Sen till Schulz säger jag bara att tvätta på de sättet ofta så har du en bil i metallic:Fnissa: |
Citat:
|
Dagens positiva: Jag har bara några timmar kvar som "ungjävel", snart är det välbehövligt påsklov och jag har fått sommarjobbet jag sökte (visserligen fick jag det i tisdags, menmen...).:)
|
7000 tillbaka på skatten, inte fel! :tumme_upp:
|
Citat:
|
Har sett till att få en vinge monterad på bilen, nu ser den nästintill komplett ut. Fattas bara tonade rutor och snygga fälgar ;)
|
Idag har det varit helt underbart fantastiskt väder ute! Termometern visade på 18 grader i solen under eftermiddagen, vilket är riktigt skönt! :D
|
Här blev det också underbar vårvärme! 15 grader, inte illa!:tumme_upp::tumme_upp:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ska man ta CE-behörighet, köpa kameraoptik eller ny tv? :vetej: |
Citat:
Men valet är ditt;). |
Citat:
|
Glöm inte att dra av för tjänsteresor till arbetet också! Jag lyckades komma upp i 8029 kr, minus 30% skatt! Det är inte lönt att dra av det precis! :)
14000 kr tillbaka? Då har Skatteverket gjort en grov miss där. |
Citat:
|
Deltid och Extra arbete är svårt att räkna exakt på för skatteverket så då drar de en högre skatt just för att du ska slippa betala tillbaka i slutet. Så åt ena hållet kan man säga att det är en miss av skatteverket om de drar så pass mycket att du får 14k tillbaka, men å andra sidan får du ändå tillbaka pengarna, och vem klagar på några extra tusen lagom till sommaren?
Blev 6,500 tillbaka själv. |
Citat:
En annan i familjen ska däremot betala 19000:-.:rolleyes: |
Betala 19 000.... Fy för!
Nåväl. Hade bilen på service igår, och kom undan med 3000 spänn. Hade verkstaden valt budgettändstift istället för platinastift så hade det bara gått på. 2200. Det är inte ens hälften av vad Saab märkesverkstad skulle tagit! :tumme_upp: |
Mitt TS 09 har kommit idag! :grin: Först var det försenat :tumner::rolleyes: och sedan lite förtidigt, mot vad det sa på Game Stop. :tumupp::rolleyes: Det är positivt, tycker jag!
|
|
Citat:
|
Funderar på ett nytt Tamron 28-75 2.8 till Canon lagom tills sommaren, kanske lite tidigare då.
Nu gäller det få ihop lite pengar som fattas:rolleyes: |
Snart är det födelsedag och jag hoppas på en nikon D60 :D
|
Nu är det snart praodags också, så jag är lite spänd på vad jag kommer få göra :D Bl.a ska jag få lära mig hur signalsystem fungerar och sen i Västerås ska jag få arbeta lite med händerna i verkstan :) Kommer nog bli rätt intressant :)
|
Vårbruk igång..............
1 bifogad(e) fil(er)
Instämmer att man måste se positivt på saker o ting...........
Att beskära björnbärsväxterna i trädgården är alltid kul, får för det mesta ca 10 liter i skörd. Skåda bilden, tagen i augusti månad! |
Fin bild men man blir ju sugen på att äta av dom.
|
Dagens positiva är vädret. Våren har kommit även till Åre! :) På de få snöfria fläckarna har små, gula blommor trängt sig upp, termometern har genom ett starkt jobb orkat upp till 13 varma grader i skuggan och dagens outfit beståt av en t-shirt och ett par badshorts..:D
Efter att ha haft snö sen i November börjar det kännas skönt med sol och värme nu! |
I morgon börjar min prao och nästa vecka är det i Västerås jag ska arbeta, men det visar sig att Bombardier står för resekosnaderna till/från samt att de bokar biljetterna :tumme_upp:
Sen ska det bli intressant att få pilla på tåg på lite nära håll eftersom jag aldrig gjort det förut :D |
6 dagars arbetsveckan är äntligen till ända och nu väntar lite vila.
|
Citat:
|
Arbetslägr*host*Banarbetsveckan på Smalspåret är över! Godsvagnsåkning, slipersbyte, grusning, VW SJ pickup rally m.m. avklarat:tumme_upp:
Dessutom kan ni andra cykla dressin i sommar förbi Triabo på ett nygrusat spår tack vare bland andra "FällBom", Jared, PSj, mig och ett gäng till som inte är "kända" här!:applad: |
Citat:
|
Och imorgon (den 14 april) börjar min efterlängtade praktik som håller på i sex långa sköna veckor med övningsköring av denna i tre veckor:tumme_upp::
Och efter de tre veckorna ombord på den blir det lite skogstransporter hos Ingatorp:D P.S Kommer få åka lika mycket Scania:mad: som Volvo eftersom Ingatorp kör Scania:visslar: D.S |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59. |