![]() |
Script klarar jag ej!
Allting är helt klart... bara små saker på exteriören och så är den klar att scriptas...
Men jag förstår ej något med just scriptingen jag undrar om någon annan här på forumet som jag skulle kunna lita på kunde scripta upp den här 3D-modellen utav X10p till Trainz. Någon med en bra erfarenhet? Tack i förhand! |
När kommer tåget att släppas?
|
Citat:
|
Finns guider hur man gör här i forumet tror jag, kopiera nåns config, min exempel, fast då måste du läga till några rader om just motorvagnen tror jag.
Annars kan du alltid söka guider på trainzsidor ;) Lycka till! |
Content creators guide. En trainzfantasts bästa vän!: http://files.auran.com/TRS2004/downl...tors_Guide.zip
|
Har projektet stanat helt och så eller jobbar du på det ?:)
|
Förlåt om jag väcker denna tråd igen, men nu har det kommit en annan period med trainz, kanske svenolov kan hjälpa dig, affe med scriptet? Dessutom är jag väldigt intresserad av roslagsbanan till trainz. Är någon annan det?
|
Jag är också intresserad av den. Hoppas han vill bygga vidare på den. Kanske det finns någon möjlighet att få den till MSTS också!? :tumme_upp::)
|
Hoppas det händer något med den, för den är för vacker för att slopas. :drool:
|
Exteriören är redan klar för 2 år sedan, det är bara att jag inte kan bygga klart den då jag inte ens kan bygga ett hus till Trainz.
|
kan du då inte lägga ut meshen så att andra kan bygga vidare på den? Den är mara till att zip-a den och sedan lägga ut. Som sagt: Den är för vacker för att slopas.
|
Citat:
Och så antar jag att du vet att man behöver Trainz Asset Creation Studio för att få den till Trainz. |
Citat:
Scriptiningen är det jag har som mest problem med då jag förstår noll. ...jag kan ge ut modellen till en specifik person som är villig att arbeta vidare på den. |
Ge den inte till mig, jag är en nolla på gMax. :o;) Kanske LAn kan arbeta med den senare, accepteras det, LAn? Du är ju också duktig i gMax.
|
Ingen som vill hjälpa Affe med skripten? :confused:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:48. |