Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

_gege 2011-08-31 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg (Inlägg 244617)
Trevligt =)

Ja det lär vi ju få ;)

TGOJ gubben 2011-09-01 08:02

Ska på klassresa idag!:)

henrik645 2011-09-01 16:18

Citat:

Ursprungligen postat av TGOJ gubben (Inlägg 244645)
Ska på klassresa idag!:)

Kul! Vart ska ni åka?:)

simonbertilsson 2011-09-01 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av tågkillen85 (Inlägg 244624)
Trevligt, jag önskar all lycka till ditt nya jobb! ;)

Tack! Jag stormtrivs redan med det här. Jag gjorde min förra förarpraktik på Green Cargo, men känner redan efter en knapp vecka helt klart att jag har hittat hem på SJ. Det är riktigt roliga körningar med lite mer action, press och sociala inslag än att köra godståg. Utmanande och skoj! Dessutom bra variation både på fordonstyper och sträckor samt fantastisk personalsammanhållning. :)

alexfaldt 2011-09-01 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 244653)
Tack! Jag stormtrivs redan med det här. Jag gjorde min förra förarpraktik på Green Cargo, men känner redan efter en knapp vecka helt klart att jag har hittat hem på SJ. Det är riktigt roliga körningar med lite mer action, press och sociala inslag än att köra godståg. Utmanande och skoj! Dessutom bra variation både på fordonstyper och sträckor samt fantastisk personalsammanhållning. :)

Då gäller det bara att jå jobb där också. Har en kollega som sökte SJ AB Hagalund nyligen, men fick inget. Lite nyfiken dock på vilken action som ingår?

Själv har senaste veckan bjudit på action i form av ett brinnande Rc2-lok. Men det kanske är ännu mer action på SJ? =)

_gege 2011-09-01 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt (Inlägg 244654)
Då gäller det bara att jå jobb där också. Har en kollega som sökte SJ AB Hagalund nyligen, men fick inget. Lite nyfiken dock på vilken action som ingår?

Själv har senaste veckan bjudit på action i form av ett brinnande Rc2-lok. Men det kanske är ännu mer action på SJ? =)

Ja det kan ju hända att man får göra en mjukvarureset eller dylikt :grin:

simonbertilsson 2011-09-01 18:29

Citat:

Jo, det är jag förstås medveten om, men man kan ju alltid önska. Dessutom är läget där uppe tämligen bra nu som jag har förstått det... :)

Citat:

Det går betydligt fortare och man har en tightare körplan att hålla sig till, samt krävande resenärer bakom sig. Jag gillar att ha en viss press över mig, och uppskattar den lite mer sociala miljön som resandetåg innebär. Dessutom är arbetstiderna lite bättre med mer normala tider och en låg andel av nattjänstgöring.

Det är svårt att förklara, men jag trivs så otroligt mycket bättre hittills med att köra resandetåg.

alexfaldt 2011-09-01 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 244657)
Det går betydligt fortare och man har en tightare körplan att hålla sig till......

Någon tightare körplan än posttågen råkade jag aldrig utför på SJ......=)

simonbertilsson 2011-09-01 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt (Inlägg 244659)
Någon tightare körplan än posttågen råkade jag aldrig utför på SJ......=)

De fick jag aldrig prova faktiskt, mer än växlingen i Tm. De är ju bara en liten bit av all godstrafik.. :)

Jockes 2011-09-16 22:30

På bussen idag:
Busschauffören till TL: "Jag är full"
TL: "Då ska du inte köra buss."
B: "jajuste... så skulle man ju inte säga. Bussen är fullsatt."

:D

simonbertilsson 2011-10-04 19:25

Citat:

Ptja, de två handledarna jag hade mest har lovat att ställa upp som referenser i mitt CV (båda bockade för toppbetyg i LIA-boken), och den ena har dessutom gett sig den på att få mig anställd så småningom. Tydligen gjorde jag bra ifrån mig... :)
Så länge det inte blir absolut anställningsstopp så tror jag att mina möjligheter ser hyffsade ut, utan att för den skull ställa in sig på att det definitivt blir så.

leoj 2011-10-06 18:56

Bra kämpat ordningsvakter =D
Ni ska då rakt inte bli dömda!

Micke.L 2011-10-06 19:08

Syftar du på http://www.youtube.com/watch?v=c4wB3KMd4HU ?

leoj 2011-10-06 19:16

japp
(utfyllnad för att de blev för kort)

_gege 2011-10-06 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av leoj (Inlägg 246570)
japp
(utfyllnad för att de blev för kort)

Så jävla fjantigt med all kritik mot väktarna. Vad ska de göra då, signalera att det är helt ok att bete sig hur som helst? Nej, beter man sig skit får man räkna med att bli behandlad därefter. Rätt åt ungjäveln att han fick smaka betong när han står och sparkar på väktaren. Vem som helst med normal begåvning förstår att det är smart att i ett sånt läge hålla sig lugn.

Väktare begår naturligtvis stundtals misstag precis som alla andra. men att börja sparka och käfta som han gör är bara idiotiskt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:41.