![]() |
Hej!
Konstigt att du saknar 21st lgjs_w_NO_1x20ft_001 och ytterligare 21st lgjs_w_NO_2x20ft_001. Jag tror du får nog installera dem om igen. |
Citat:
Tore |
Citat:
|
Hei. Jeg kjører Bergensbanen. Hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan.
|
Välkommen till forumet!
Jag kommer att fråga något om senare tillfälle. Till Triise: Ser du bron i Bergen före tunneln? Denna bro är från Stevens Pass. |
Hej Bergensbanen!
Den är två år gammal linjebok och det stämmer inte överens med Bergensbanensfilmen. Jag hittar inte nyare linjebok, så jag ber er om hjälp att hitta den. http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstre...20Line%20speed |
Kjøre hele banen
Hei! Jeg har nettop fått siste versjon til Myrdal, Men hvordan kan jeg velge hvor jeg vil starte? Har bare mulighet til å kjøre Bergen og litt forbi Dale.
|
Citat:
Du får väl flyga till fler tåg som finns längs spåret. |
Lang tid
Tar ikke det litt lang tid?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu har jag skapat standardscenario! Tåget startar i Bolstadøyri till Myrdal och tar en timme och 3 minuter. Hoppas du blir nöjd.;) |
Bergensbanen
Hej Totte
Jag ar mycket glad for å se at ni fortfarande byggar på Bergensbanen. :) Med helsing traindriver2015 |
Tack!
Jag har pausat bygget för att jag håller på med Trollhättansbanan. Förhoppningsvis nån gång efter hjullovet.;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Hei.
Fikk en SSD-disk til julegave. Jeg tenkte å prøve Bergensbanen, men jeg mangler Bergensbanen Assets. Da jeg prøvde å laste den ned fra Dropbox ble den avbrutt etter å ha lastet ned cirka 1,7 GB. Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men kunne du Totte lastet opp assets-filen på nytt? |
Citat:
|
Da laster jeg ned. Tar ganske lang tid å laste den ned pga. tregt nett. Tusen takk på forhånd. :ber:
|
Prøvde nå, og da funket utmerket. Tusen takk, Totte! :D
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
|
Hade kunna göra det om jag haft mer tid. Den tiden jag har till att modellera lägger jag gärna ner på Öresundståget. Dessutom skulle jag vilja påstå att de bilder som du postat inte direkt är tillräckliga för att göra en modell av.
|
Jag har letat och letat mycket och hittar inga bra bilder om dem.
Så jag får nog använda bara newS:s och vissa av KAB:s snö överbygg. |
4 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag testkörde för första gången på vintertid och upptäckte som jag inte tycker om. Det är alldeles för lite snö! Går det att få mer snö? Donnerpass snowshed i sista bilden blev jag ledsen. Måste ta bort allt på Myrdal snowshed och jag vet inte hur jag kan få tag på annat. En positiv sak är snövallen ser bra ut! |
1 bifogad(e) fil(er)
Inget svar??
Jag har i alla fall gjort om Snowshed. Ser ut så här nu...Betong istället för trä. |
Dette ser veldig bra ut, Totte. Veldig kreativt med snø i sporet. :drool::Yeah:
|
Tackar!
Snö på spåret kommer från Donnerpass.;) Hoppas du har den. |
Nå så jeg at den kommer fra Donnerpass, og den ruten har jeg. :tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej.
Försöker köra Bergensbane men bilden blir inverterad... Någon annan som stött på detta problem? //Wase |
Konstigt! Hur ser det ut utanför loket? Är det EL18?
|
Snø i sporet
Hei. Jeg har instalert Donnerpass for snø. Men når kommer snøen på sporet. Er det hele banen eller bare i fjellet?. Eller ligger er det en ny assest som må legges til ruten?
|
Snø i sporet
Sporet ser helt likt ut
|
Citat:
|
Snø i sporet
Jeg har fløyet over det meste av linjen og oppe ved Myrdal, men det ser helt likt ut. Er det en oppdatert versjon ute for nedlanstning. Min fil er 4 mnd gammel.
|
Citat:
|
Växlat om från Trollhättan till Bergensbanen
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Mer spår från Myrdal mot Hallingskeid.:drool: Tåget kämpar i 40 gradient uppför. 1000 m.ö.h.:grin: 2 - 3 km kvar till Hallingskeid. Undrar nu om Wase konverterat Hallingskeids station med snöskydd.:) |
Her går det unna! Kjempebra, Totte! :tumme_upp: Var litt redd for at det ikke ble noe mer Bergensbane-bygging. :Yeah:
|
Kjempebra Totte , kult med Bergensbanen på trainsim 2015 også , godt jobbet:tumme_upp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
GLAD PÅSK och tack för trevliga kommentarer!
Ja, nu har jag lagt spår till Hallingskeild! 1104 m.ö.h.!:grin: Hoppas att Wase konverterar stationen till RW snart.:) http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=149 |
Woow, detta blir rått! :drool::Yeah:
|
:vetej:Hej!
Nu är jag vid Finsetunnelen. STH är 160km/h och nå´nstans i tunneln är kort sträcka på 80km/h. Vad är det i tunneln, växlar eller nå´t? :vetej: I filmen är kolsvart så man ser inget på spåret. Nå´n som kan svara på? |
1 bifogad(e) fil(er)
Jaaa! :Yeah: Nu kom jag upp till Finse! :Yeah: 1222 m.ö.h. Nordens högsta belägna plats för järnväg. :drool:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58. |