![]() |
Hoppas det fungerar.
Om det inte går så maila mig/Banbyggarna .
TW |
Citat:
|
Hej ...
du ska kopiera både Cabview/Nightview från Alias.
Du ska ha en Cabview/ En Nightview ingen Dayview? TW |
Citat:
|
Hej ...
Citat:
Tror inte att det har blivit fel med uppläggning vid banbyggarna. Men jag ska titta på saken vad jag kan råda dig till är att installera om. Återkommer på tisdag! TW |
Citat:
|
Ok ...
Citat:
Men men jag lär mig. Hur som helst så har jag inte gjort så mycket med några hytter på ett tag. Varit lite lat och funderat på vad jag ska göra. Vet inte om det finns någon som vill ha Dm3 det finns ju ingen linje till den så jag funderar på att låt den vara och ta RC1-4 hytterna istället. Men just nu så har jag tagit paus februari ut med MSTS. Vad gäller Trainz så blir jag inte riktigt klok på hur man bygger hytter där?! man verkar ju behöva bygga ett helt tåg först och sedan hytten eller ivarfall ha tillgång till original ”mesh" filerna på ett tåg/lok för att kunna göra en hytt där. Har säkert rört till det men jag fattade det så. TW |
Citat:
|
Rc1-4 ...
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
TW Bild. Men så här långt har jag kommit. |
Citat:
|
Hej ...
Citat:
Men men, jag sak ta och få hytterna till MSTS klara med. Jag har en klar hytt till en buss och lite mer. TW |
Citat:
|
Ha ha ha
Citat:
TW P.S. Löste du det där med ommålningen på x10 ? |
Citat:
|
Ok ?
Citat:
Hittade du felet? Jag sak väl erkänna att jag inte ens börjat med några mer hytter till msts ännu pga ... Trainz. TW |
Citat:
Det är rent av sagt omöjligt att döpa om ett lok då det bara blir fel i eng filerna och har sig:mad: |
Hmm ...
Citat:
Har själv gjort det. Hmm ... Men du fick det att fungera ändå tydligen. TW |
Citat:
|
Rc 1-4 hytt ...
1 bifogad(e) fil(er)
Inte mycket till hytt men jag har nu börjat med hytten.
Som synes på bilden har jag tagit bort mätarnålar på mätarna och lagt in konsolen för motorpådrag. Sedan har jag lite funderingar om höger vyn... TW Bild.1 RC 1-4 påbörjad hytt. |
Missförstånd.
|
Hmmm ???
Citat:
Högervyn är biträdesplatsen i ett lok. ? Man sitter på vänster sida som förare i alla svenska lok. Jag tänkte på att göra en mer 3d vy till höger istället för den som är men glöm det. TW |
Citat:
|
Hmm ...
Citat:
Och om du tittar på högervyn på Rc5-7 hytten som jag gjorde så är väl inte den, den bästa. TW |
Citat:
|
Jo du ...
Citat:
Men får se. TW |
Citat:
Man skulle i princip kunna använda din Rc1-4 hytt till en X1:a oxå eftersom de ser nästan likadana ut jue.:) |
Citat:
Ja Rc5-7 får också vridbara brytare och det ska självklart finnas på Rc1-4 hytten. Tack för kommentaren. Finns inte x1 ? TW |
Citat:
|
Rc1-4 ...
1 bifogad(e) fil(er)
Inte mycket och tid tar det då jag alltid lyckas fastna i TRS.
Men men en bild till. Alltid något. TW Bild. Rc1-4 hytt |
Det går frammåt iaf:)
|
Buss hytt 2 ...
2 bifogad(e) fil(er)
Hej,
Har idag skickat buss hytt 2 till banbyggarna. TW Bild 1. Dag Bild 2. Natt |
Dm3
Eftersom jag har Dm3 dag hytt klar så gör jag allt klart
med natt version + mer, och sedan skickar den till banbyggarna. Det blev så eftersom jag fick ett par mail om det. TW |
Vill du, så kan jag försöka ta lite bilder på förarplatsen i bussar och dylikt. Jobbar med dem nu ett par veckor framåt så.
|
Hej ...
Om du kan ta bilder på om man säger front, höger mot dörrarna och till vänster så vore det tacksamt.
För jag kan inte själv hitta så mycket buss bilder på Internet. TW P.S. Mail mig sedan om dom för då jag inte kan ta i mot bifogade saker på över 2mb på hotmail så har jag en annan adress. Tack på förhand. |
Citerar mig själv
Citat:
Citerar mig själv med överstående text. Jo, här är en liten lista. 1. Dm3 Dag/Natt 70% klar 2. Rc1-4 dag/Natt 12% klar 3. IORE Loket Hytt 5% klar 4. Bussar Volvo / Scania 5. T43 påbörjad + lite uppdateringar. Och på det så har jag TRS som jag bygger på vilket man här kan se att det blir lite mycket på än gång så därför tar det lite tid, men jag ägnar mig mest åt MSTS för den är mer rolig när den väl fungerar än vad TRS är. Hälsingar \ TW |
Hej ...
3 bifogad(e) fil(er)
Som jag skrev igår har jag ju lite som jag börjat med så,
men här kommer några bilder på vad jag gjort så långt. TW Bild.1 Dm3 Dag Klar version Bild.2 Dm3 Natt Klar version Bild.3 Rc1-4 |
Ursäkta språket nu: Men fan vad snyggt lokis:)
|
Antar att du har fastnat i trs igen och inte hunnit bygga något på hytterna?
|
He he he ...
Citat:
Jo du, Nja inte riktigt, Har lekt lite med 3d studio max och försökt att använda samma bmp filer till TRS hytter, men så klart jag har ju byggt lite med ... men bara en så där 5-6 timmar. TW |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:02. |